tisdag, november 01, 2005

Lydnadsträning

Åh vad det är roligt att träna lydnad när det går bra!!

Igår åkte jag och Fabbe ut till klubben för att träna lite innan jag skulle gå kurs, det är konstigt men jag är så himla effektiv när jag är själv på klubben? Kanske kan beropå att det inte finns nån att fika med och slösa bort träningstiden. ;) Vi tränade på metallapporten för första gången sedan han var riktigt liten och det gick hur fint som helst. Han går lätt upp i varv när vi ska träna för han tycker det är så vansinigt kul, och den här gången tror jag att vi hade nytta av den stressen. Han får ett så bra gripande när han sticker iväg i full fart för att hämta apporten, så han bara suger den utan att reager över vad det är för material. Sen tränade vi på "stitt stanna kvar", på "ligg stanna kavar" och på snabba lägganden oavsett var han befinner sig på planen. Vi lyckades bra med alla moment, det känns verkligen som han har börjat mogna lite mer nu så att han kan konsentrera sig ordentligt på vad vi gör på planen. Jätte kul!!

Jag kan förövrigt tipsa er om att både bandybollar och hockeypuckar är riktigt bra substitut till tennisbollar nu under den blötaperioden (inte så kul att stoppa dyngsura tennisbollar i fickan)de drar ju inte åt sig någon fukt....och fabbe tycker att de är precis lika kul att jaga som tennisbollar!! :)

1 Comments:

Blogger Jessica said...

Så Fabian har varit fabulous, kul :) Ella fnissade hela vägen till sängen när jag berättade att Fabian gillade bandybollar lika mycket som tennisbollar, men smaken är ju som baken!

01 november, 2005 16:52  

Skicka en kommentar

<< Home