lördag, mars 04, 2006

Fredagsträningen

Vi körde samma upplägg som förra fredagen, dvs först uppletande sen läxuppvisning av våra respektive lydnadsmoment. Fabian gjorde ett jättefint uppletande med undnatag för avslutningen på sista skicket. Högt tempo med raka skick och snabba gripanden, han är verkligen fokuserad på uppgiften så jag är jättenöjd.

På lydnadsplanen är dock förmågan att fokusera som bortblåst, suck! Men vi filmade den här gången så jag fick se att jag har en heldel att jobba med vad det gäller mig själv oxå, men det känns som vi är på godväg mot en bra position till friaföljet iaf. Det är så himmla skönt att ha en bra träningskompis som man litar på som hjälper mig att analysera träningen, det är guld värt helt enkelt.

Jessica och Ella har gjort jättestora framsteg vad det gäller krypet, nu har de bara kvar att få ihop alla delar till ett tävlingsmässigt framtädande. Och som vanligt gjorde Ellan ett fint uppletande!

Nu ska jag och fabbe tokträna tills nästa fredag så att vi kan banda en ny version av fotpositionen som jag faktiskt kan vara stolt över! Men först är det sökträning imorgon, hoppas att snön har satt sig nu så att det inte är så tungt att röra sig i skogen...

1 Comments:

Blogger Jessica said...

Tjenamors! Kollade på filmningen ifrån igår idag på morgonen (vår kära kelpie var osedvanligt morgonpigg imorse) På gott och ont så lämnar filmningen inget över till fantasin. Men det är nyttigt att se sig själv och även jag och Ella ska träna som sjutton för att vara rent exemplariska nu på fredag :)

04 mars, 2006 23:12  

Skicka en kommentar

<< Home