tisdag, juli 19, 2005

Tåmeläger

Nu har vi återhämtat oss så pass mycket att jag klarar av att lämna en liten rapport om veckan som varit! Det kostar verkligen på krafterna att leva lägerliv! För det första vill man ju vara allert och delaktig på träningspassen så att man inte missar någon viktig lärdom, och för det andra vill man ju gärna hänga i Öltältet till dess att det stänger för natten för det är ju trots allt där som folk släpper på garden och verkligen ger än bra tips, plus att man får träffa trevliga människor och skaffar sig fina kontakter för framtiden. Och för att hinna med båda dessa aktiviterer måste man ju offra nåt och då återstår ju bara nattsömnen att offra. Så nu har jag ägnat tvådagar åt att just vila...väldigt skönt.

Jag har hur som helst lärt mig otroligt mycket om hundtränig och sök den här veckan dels av de andra kursdeltagarn men framför allt av vår lärare Sigge Friis! Sigge har varit väldigt generös och gett Fabian en hel del träningstid trots att han bara var med som åskådare igentligen pga sin låga ålder. Så nu ska vi träna som tusan, jag & Fabian, för att visa honom nästa år på Tåmelägret då vi självklart återvänder för att gå kurs för Sigge igen!