torsdag, november 03, 2005

Mera träning!!

Igår var vi ute och tränade lydnad igen...Man blir verkligen på bra humör av att träna när det går bra. Vi fortsatte att träna på samma moment som förut, och inser att det verkar stämma det här med att övning ger färdighet :) Han klarar nu av att ligga riktigt länge på platsliggning, jag lämnar honom på planen liggande för att gå till bilen och plocka fram grejerna för nästa moment, och han bara ligger kvar och väntar, duktiga Fabian. Hoppkommandot ser också ut att ha fastnat ordentligt nu, jag kan stå var som helst på planen och kommendera hopp så sticker han iväg för att leta reda på hindret och hoppar, gullet! Sitt stanna kvar för inkallning är lite svårare för honom, han letar veklingen efter anledningar till att komma farande för tidigt, så där tränar vi mest på att jag lämnar honom för att sedan gå tillbaka och belöna...men det är ju inte så tokigt jag behöver ju också röra på mig ;)
 
Nu ska jag sticka ut i skogen och träffa Jessica & Raketerna för att träna uppletande, ska bli kul!