söndag, mars 12, 2006

Vilken toppen helg!

Både jag & Fabbe och Jessica & Ellan visade på framsteg i lydnadsträningen. Veckans filminspelning blev klart bättre än förra veckans så det var nöjda ekipage som åkte ut till Själafjärden för att tillbringa kvällen med att äta god mat och dricka gott vin.

Anders kom hem samtidigt som oss så vi gjorde sällskap ut på isen och lät hundarna rasa av sig. Vilket de var helnöjda med, det är nog nån månad sedan de fick springa fritt tillsammans sist, de visade ju en tendens att ladda gärnet så fort vi träffas när det bara blir bus, så vi satte stopp för det ett tag.

När vi kom in igen hjälptes vi åt att laga värsta risotton med kantareller och tryffelolja, supergott! Hundarna fick ben och vi fortsatte med ost och mera vin. Vi kollade på filmning från Ciscos kulls MH, så nu börjar jag redan nojja för Fabbes MH, vilket är väldigt onödigt med tanke på att det inte är mycket jag kan göra för att påverka resultatet...det är ju bara ett test.

På lördagsmorgonen vaknade vi efter en godnatts sömn i gäststugan. Frukosten blev lång med mycket snack om sökupplägg. Anders är verkligen duktig på att få mig att se helheten i ett träningstänk, så nu tror jag att jag har en bild av hur jag ska lägga upp Fabbes träning. Både vad det gäller hur Fabian ska röra sig och inte minst hur jag ska avvancera framåt i rutan för att ge Fabian så mycket hjälp som möjligt...

Så nu ska jag försöka hålla mig till den här planan på eftermiddagens sökträning!