måndag, juli 24, 2006

Nu börjar hundträningen ta fart igen!

Nu är det så där länge sedan jag skrev igen... ska vekligen bättra mig och skriva lite oftare. Men man får prioritera vad man ska lägga sin tid och energi på när man har mycket att göra.

Nu så börjar det dock bli lite ordning på tillvaron, har iofs inget bra ställe att bo på ännu så Fabbe bor fortfarande med Niklas, men dom sportar en del i hop så Fabian har riktigt bra kondis nu, och jag hämtar fabian på kvällar och helger och sticker och tränar med honom. Så Fabbe går det iaf ingen nöd på, han stortrivs nog!

Sen jag skrev sist har jag hunnit med en Sökträningshelg i Hudik med Lotta & Gänget, Rolle och Fox var med och visade vägen i sökrutan. Alltid kul att få lite nya tankar och idéer kring träningen. Vi bodde i gäststugan ute hos Lotta så ja fick även gulla en del med Fabbes småsyskon (toppen att man han med det medan dom fortfarande var halvtama...bara 5 veckor, nu verkar dom mer likna liggister än dom små raringar som jag minns) jättekul att få träffa dom! Och Buskul att träffa Lotta oxå såklart...o Pruppen...o Fidde!

I helgen som var åkte jag oxå på träningshelg, men inte så långt den här gången bara ut till Obbola :)
Vi tränade lite lydnad och så hann vi med två sökpass. Där i mellan blev det lite vin, mycket grillat och en heldel sökteori/systemsatiksnack (Resten av sökligan har ju varit på Tåme och lärt sig en massa bra saker, väldigt bra saker...)himla gott, trevligt och lärorikt! Fabian stortrivs verkligen ute hos Jessica och Anders...även om Fabian från början tycker att Anders är lite väl bestämd så är han nog hans favorit när allt kommer till kritan.

Nu kanske det blir mera tid till att träna och umgås med J&A för idag ska jag nämligen köpa ett litet hus i Obbola! Spännande va?!