tisdag, augusti 22, 2006

Som hund och katt...

Börjar förstå innebörden av uttrycket "som hund och katt" nu...det är inte helt lätt att sammanföra dessa djur. Fabians första närkontakt med en av katterna slutade med att han jagade upp katten på köksbänken och att katten i sin tur sedan lyckades välta ner en vattenskål i huvudet på honom, trodde kanske att det skulle ha en avskräckande effekt på honom...men inte då. Så nu är lägenheten uppdelad med kompostgaller. Men vi börjar närma oss något slags lugn i lägenheten nu i alla fall, vi har kommit så långt att Fabbe kan se katterna genom kompostgallret utan att gå i taket. Katterna är hur som helst ursöta!

Nu ser jag fram emot att få vara ledig några dagar för första gången den här sommaren (blir ju så när man får nytt jobb). Imorgon bär det av till Lotta och Ligan i Hudik, sen åker vi vidare mot Borlänge när Lotta slutat jobba på torsdag. Jag ska inte ha med mig fabian den här gången, det känns lite konstigt men ganska skönt att inte ha med sig någon hund när man ska kolla på andra hundar som tävlar...särskiljt om man har en hund som hellre gör själv än att kolla på;) Dessutom ska det bli kul att få hänga med Pruppen medan lotta jobbar på torsdag, tror jag ska passa på att spåra, det var hur länge sedan som helst jag spårade med en "färdig" hund...att det dessutom är en toppenduktig färdig hund gör det bara ännu roligare!