måndag, mars 12, 2007

Nu ska det komma en skärpning på bloggningen

Jag har varit urusel på att ta mig tid till att blogga det sista halvåret men nu ska jag skärpa mig.

Vi har kommit igång ordentligt med träningen nu vi tränar lydnad med Anders som Coach, tanken är väl att vi ska träna tävlingslydnad men än så länge ligger fokus på att vi ska ta oss från bilen till planen med en sansad hund. Fabian har (med min hjälp) hopplöst lätt för att gå i spinn och börja tjuta, och då blir ju inte träningen/inlärningen speciellt bra. Som tur är går det bättre när jag tränar spontant hemmavid så att vi kan träna delar av momenten vid sidan av min träning med Anders.

Anders verkar som tur är ha hur mycket tålamod som helst med mig och fabbe (varken jag eller Fabbe är särskillt roliga när vi inte förstår eller när det inte går bra) så det ska nog bli riktigt bra när väl är färdiga med "att ta sig ut på planen träningen". Ska fundera ut en riktigt bra belöning till Anders och Jesscia som tack för all hjälp.