torsdag, juli 03, 2008

Semester...

Hade tänkt åka söder ut den här veckan men kände att det blev lite stressigt att hinna ner och upp igen från måndag till fredag så jag valde att stanna hemma istället. Och tur var nog det, för jag har varit tokförkylde sedan i måndags. Ganska typiskt att man ska bli sjuk när man äntligen är lite ledig, men å andra sidan är det ganska skönt att hänga hemma när man vet att det inte blir kaos på jobbet (det är ju liks förberett för att jag inte ska vara där). Jag har iaf varit på apoteket och köpt allt som finns för att lindra och snabbt bli frisk, vill ju inte vara dålig nu när vi ska till Tåme.

Jessicas pappa har varit så snäll och lånat ut sin husvagn till mig och Åsa, så idag har jag ägnat mest hela dagen åt att fixa, städa och packa. Fabian verkar tycka att husvagnen är toppen och sitter där och tittar ut genom fönstren medan jag fixar runt. Hoppas att han har tänkt att vara lika lugn och fin när vi kommer till Tåme och Åsa & Kex flyttar in oxå...

Vi ska gå en kurs för Roland Norrman i kombinerad sök och lydnad för högreklass till Elit, det ska bli jättekul och för första gången ser jag verkligen fram emot lydnaden. Jag har aldrig varit särskillt förtjust i lydnad men nu har vi tränat en hel del på slutet och det känns äntligen som om vi är på väg mot något bra tillsammans jag och guldgubben... det är ganska många som påpekat det för mig, men det är ju faktiskt så att man visst blir bättre om man tränar...

Nu ska jag sova lite så att jag orkat kliva upp och fixa det sista i morgon innan Rolle kommer på besök på sin väg upp till Tåme.