lördag, mars 21, 2009

Norrland på gott och ont...

Idag är det så där underbart vårvinterväder som bara finns i Norrland, snön gnistrar och solen värmer gott... då är det helt enkelt oslagbart att bara få sitta och njuta i en snödriva med en kaffekopp och bra musik i ipoden!

Men samtidigt suger det ordentligt i träningtarmen av att vilja komma igång och träna på alvar... och då är inte Norrland så underbart längre... en halvmeter snö trotsar man inte hur stora ambitoner man än har...

Planen i dag var egentligen att gå på en riktigt långprommenad och bara njuta av det vackra vädret, så jag selade på Fabian och satte på mig baggenbältet och gick iväg. Efter hundra meter upptäckte jag att en av mina katter oxå följde med oss på prommenaden, vilket innebar att jag inte kunde gå den rundan jag planerat, jag vill inte gärna ha katten med runt på vägen, för även om den inte är så hårt trafkierad så kommer det ändå en del bilar. Så jag valde att följa skoterspåret en bit och göra lite uppletande istället. Nu visade det sig att det var ganska mycket trafik på skoterspåret så jag vet inte om det var en så mycket bättre idé att gå där, men nu gjorde jag det iaf. Jag antar att Skoterförarna som vi mötte nog tyckte att vi var en märklig samling som var ute och prommenixade, men katten blev iaf inte överkörd...

Uppletandet blev en blandning på vin & vatten. Jag körde flera raka skick med ett föremål nära och ett på djupet. Det positiva var att Fabian jobbade bra i vinden och plockade nära föremålen först och sedan de på djupet. Det negativa var snö(helvetet), och att Fabian pga den slog ner ordentligt på farten för att inte trampa igenom skaren, så tempot i övningen var bedrövligt. Men jag antar att jag får skylla mig själv som ens gjorde uppletande när jag borde ha insett att det inte var så bra förutsättningar.

Jag gjorde ett försök att lägga in lite bilder men ger jag upp...

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Norrland är fantastiskt, den här årstiden är oslagbar även om man får kämpa lite med träningsfrustrationen..

24 mars, 2009 08:51  
Anonymous Anonym said...

Sitter just nu och "slåss med" Photobucket - men det vill sej inte för mej heller - SKIT! FÖRSTÅR om du vill ha vår.....
Skumpasusanne

24 mars, 2009 20:56  

Skicka en kommentar

<< Home