torsdag, mars 26, 2009

Tänk va skönt det vore...

... om man var hyresgäst så att man bara kunde ringa sin hyresvärd när någonting krånglar. Jag tror inte att man uppskattar den möjligheten nog mycket när man hyr en lägenhet. Iaf gjorde inte jag det, men nu när jag står här med vattenläckage i tvättstugan och bittert inser att ingen kommer att fixa det åt mig, då önskar jag verkligen att jag bara hade en värd att ringa till så att allt blir fixat. Istället får jag nu hålla på och ringa runt och jaga försäkringsbolaget och det företag som installerat och sålt tryckkärlet som läcker till mig...suck!!

Tur i oturen är det ändå att jag har min tvättstuga och pump (och tryckkärl) i ett separat utehus, så vattenskadan drabbar iaf inte huset. Det som har hänt är att jag installerade ett nytt tryckkärl till min pump (jag har eget vatten) för ca ett år sedan, sen har kärlet läckt vatten med ungefär en droppe på fem minuter, så läckaget har inte märkts förens nu när både trägolv och väggar är mättade med vatten så att det har pressats fram vatten under plastmattan... så nu är det bara att riva ut både golv och till viss del väggar och torka ur och lägga in nytt. Det är väl inte så farligt i sig, men problemet är ju vem som ska betala för kalaset? Och det är väl den ända punkten som jag, försäkringsbolaget och firman som gjort jobbet är övernens om, ingen av oss har lust att betala... men trägen vinner heter det ju så det är väl bara att ligga på som en galning tills nån (av de andra, inte jag förstås) inte orkar tjafsa mer och bestämmer sig för att stå för kalaset.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Nä fy så trist! Kör på kampviljan och tjurskallen och kämpa på. Du tar dom!!!

/Ann-Sofie

26 mars, 2009 11:47  

Skicka en kommentar

<< Home