fredag, maj 15, 2009

Jag är en dålig bloggare...

Men jag får väl ta till mitt favoritmotto som jag använder mig av i träningen även här, "den bästa träningen är den träning som blir av" så nu får jag väl säga "det som bloggas det bloggas"

Tiden räcker helt enkelt inte till allt... jag går på semester i dag så jag har jobbat som en galning de sista veckorna för att rensa skrivbordet på alla högar med arbetsuppgifter, och kvällar och helger har ägnats åt att förbereda vårt bruksprov som gick av stapeln förra helgen. Men nu djäklar ska jag bara njuta en vecka framöver.

I kväll bär det av till Hudiksvall där jag ska sova över hos Lottas mamma (Lotta har ju svikit mig och flyttat till skåneland), i morgon bitti ska jag möta upp Mats & Maria för att köra ner till Nynäshamn och ta färjan över till Gotland & Fårö. Nu finns det ju all anledning i världen att köpa en kelpie av Svaigen´s kennel hur som helst för jag tror verkligen att Anita har en superkull på gång, men en annan anledning som är nog så stor är ju att man då får åka på Svaigen´s grymma kennelläger på Fårö! Jag har iofs haft turen att få följa med de senaste tre åren iaf, men nu känns det som om jag kommer kvala in på riktigt framöver. Det ska bli superkul att träffa alla igen och få träna hund hela dagarna (tror inte att det finns någonting som slår de helt magiska sökrutorna på Fårö), och kvällarna som brukar bjuda på massa god grillmat & vin är inte heller så tokiga! Lite extra kul är det förstås att Fabbes kullsyster Funny oxå är med på Gotland så vi får lite släktträff vi oxå.

På vägen hem från Gotland är Anette som har Lilla Primtorpets kennel så snäll och låter mig och Fabbe komma och bo över på deras kennelläger på Marma, jag ser verkligen fram emot att få träffa Pepsis alla syskon!

Nu så ska jag bara beta av en sista arbetsdag här så sticker vi sen, Härliga tider!!

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ha det så gott på Gotland!;) Å så väntar vi på uppis sen......
Kram från Skumpa-Susanne

15 maj, 2009 09:05  
Blogger ellapix said...

Ha det så underbart och kom hem med en massa ny energi och en tävlingsklar hund.

Kram Anna

15 maj, 2009 18:17  
Anonymous Eleonore said...

Hej!
Vad skönt med semester. Vad jobbar du med? Jag tävlar lydnad och agility med min hund.
Ha en riktigt trevlig semester!!
Eleonore & Keeta

15 maj, 2009 21:35  
Blogger Ramona said...

Hoppas du får en fantastisk semester!! lite avundsjuk på dig är jag allt!! kram

15 maj, 2009 21:47  
Anonymous Anonym said...

MEN för faaaan skaffa dej en "MEJ" DÅ!!!!! (Matte har talat om för mej att du haft en "en mej" förrut - så GO FOR ANOTHER ONE!!!!!
PUSS från Pinan

29 maj, 2009 23:47  
Anonymous Anonym said...

Jag har ÄNTLIGEN lärt mej att "ta vara på min ofrivilliga ledighet" ;)....så visst kommer jag att rätta munnen efter ryggsäcken sen, när jag ska först läsa och sen förhoppningsvis jobba! Kram från Skumpa-Susanne!

03 juni, 2009 22:30  

Skicka en kommentar

<< Home