måndag, maj 04, 2009

Oj så tiden går fort... dags att blogga igen kanske?

Fullrulle är en bra sammanfattning av helgen. Vi började med lite trevligt umgänge i torsdags där jag, Ramona och Jessica strålade samman hemma hos mig och käkade middag ihop. På Fredagsmorgon kom Anna & Pep ner från Piteå för att umgås och få en liten introduktion i brukset. Vi träffade resten av sökgruppen kl 10 för att köra sök. Alla hundar jobbade på fint i vår "nya" ruta. Fabian fick gå tävlingsmässigt på 200 meter med tre figgar ute från start. Första 100 meterna gick kanon, sedan började det gå lite tungt och jag fick jobba ordentligt för att få lillprinsen att gå ordetligt på djupet. Man jag var iaf väldigt nöjd med vår insatts. Efter söket gick vi en liten runda med Pep och Nano som var hos mig medan Ramona jobbade. Sen hämtade jag upp Jessica & brudarna och eftermiddagen tillbringades med kalla öl hemma i min trädgård. Ramona dök upp efter jobbet för att hämta upp Nano och grilla med oss. Tillsammans lyckades vi få ihop en grym middag med massa goa grejer. Kvällen bjöd på massa trevligt prat och gott vin. Med tanke på att mitt hus bara är på 56 kvadrat måste man nog säga att vi gorde det ganska bra som rymdes 5 pers och 5 hundar.

På lördagen startade vi söket först klockan 12, det var väl tveksamt om vi verkligen var körbara då med tanke på vinintaget kvällen innan men vi tog oss iaf ut till skogen... Även idag jobbade hundarna på fint i söket, vi var i en väldigt öppen ruta och eftersom jag kört ganska hårt med Fabbe dagen innan så valde jag att köra systemövning med honom för att det inte skulle kännas så tungt för honom. Även denna gång på 200 meter så han fick jobba på ordentligt med kroppen även om det inte krävde så mycket av lillhjärnan. Efter sök och fika gick vi en runda i skogen med Fabian och Pep. Så kul att se dem tillsammans Fabian axlar verkligen rollen som "storebror/lekfarbror" och visar Pep alla kul saker man kan upptäcka och göra i skogen. Denna dag avslutades oxå med middag och trevligt umgänge hemma hos mig, nu med en mindre och lite spakare grupp så vinintaget var mer begränsat än de två tidigare kvällarna ;)

På söndagen klev jag upp tidigt för att åka till skellefteå på styrelsemöte, inte så kul som att tillbringa dagen i sökrutan, men allt kan ju inte vara kul... På vägen hem så stannade jag till för att reka spårmarkerna inför vår spårtävling nästa helg så Fabian fick årets första seriösa spår. Jättekul tyckte fabian och spårade på fint, vi snurrade på lite i en spetsvinkel men annars gick det riktigt bra. Kvällen tillbringade en trött hund & matte i soffan.

Tack alla för en jättetrevlig helg!

4 Comments:

Blogger ellapix said...

Tack för en underbar helg! Jag fick verkligen med mig massor med matnyttigt hem. Sitter och bearbetar som tusan nu *ler*

Mötte dig på vägen precis vid kommungränsen. Men det tror jag nog inte att du såg...

04 maj, 2009 15:45  
Anonymous Anonym said...

Härligt att höra lite nytt från er! En superhelg, verkar det som....
Skumpa-Susanne

04 maj, 2009 22:33  
Blogger Ramona said...

tack själv i MASSOR!!!

05 maj, 2009 17:30  
Blogger Jessica said...

tack från mig oxå. En umärkt helg fick vi till :)

06 maj, 2009 22:25  

Skicka en kommentar

<< Home