fredag, juni 26, 2009

Vi Har provat på att valla :)

Tror att det här är det roligaste jag provat på någonsin, och jag är ganska övertygad om att fabbe håller med. Pepsi och fabbe hade lite olika ideer om vad som var roligast, pepsi var en klippa på att ställa fåren och få dem att stå stilla medan fabian tyckte att det var roligast att få dem att springa fortfort. Det är definitivt inte sista gången vi provar vallning!!

Här kommer lite bilder som jag tjuvat från Jessica & Anders på http://www.brukshund.nu/











4 Comments:

Anonymous Anette said...

Håller med om att det är superkul att valla, Pixi håller också med. Hoppas att ni får flera tillfällen att träna.

26 juni, 2009 12:49  
Blogger Jessica said...

Tjena! Håller helt med, vi får boka upp Johan och fåren i sommar. En specialkurs för oss och våra vallkelpisar :) Det var löjligt roligt helt enkelt!

26 juni, 2009 12:54  
Anonymous Anonym said...

Ha ha ha - ännu en likhet Fabbe/Skumpa - fåren ska springa fort - fort! (Det är längesen vi testade nu, men så var det iaf DÅ!) Tack för fina ord i bloggen - och du har SÅ rätt.......
Kram från Skumpa-Susanne

27 juni, 2009 23:17  
Blogger ellapix said...

Visst är det kul! Efter en hel helg är jag helt slutkörd och jag önskar att min hund var det oxå. ;) Han säger bara på't igen matte.

Det tog två gånger inne i hägnet för honom att tända men sedan var det kört. Han hade skitkul! Jag kände mig mer förvirrad. Men innan helgen var slut började han balansera fåren. Så fantastiskt att se, min lilla sexmånaders valp styr får!

29 juni, 2009 10:29  

Skicka en kommentar

<< Home