torsdag, juli 22, 2010

En blev två!

När jag skulle köpa min första Kelpie beställde jag en svart tik, men det blev en brun hane... Vilket jag iofs är tokglad för så här i efterhand, jag fick ju fina Fabian. Men nu när det var dags att utöka flocken så önskade jag mig en tik igen och den här gången blev det en svart tik. Nämligen Svaigen´s Hey Hey Monica.

Jag har haft förmånen att tillbringa hela tio dagar på Gotland hos Anita och valpkullen, vilka härliga dagar! Jag har stort förtroende för Anita och hade bett henne se ut en lämplig valp till mig, Anita valde lilla Strimma som Heja kallats som valp. Men jag tror även att jag och heja valde varandra när vi träffades, den första valpen som kom springande när jag klev in genom dörren var lilla Heja, och så var det varje morgon. Heja är en glad liten varelse som kastar sig in i allt som lockar. Så jag får nog lite att göra framöver. Hon verkar väldigt orädd och spatserar bara iväg om hon får lust för det.

Fabian tyckte inte att det var så kul att hänga med valparna hos Anita, han såg ut att tycka att dom var väldigt många, lät mycket och luktade illa! Men nu när vi har kommit hem med bara en liten unge uppför han sig som en riktig lekfarabror och bjuder upp till lek och visar glatt hur man gräver gropar i trädgården och vilka springrunder som är roligast. När heja låter kommer han snabbt till undsätning för att kolla om han kan hjälpa henne. Sötgubben!!

Nu ska vi ut och fånga dagen!

Här kommer en stulen bild från Svaigen´s (mer bilder kommer så fort jag hittar datakabeln)

3 Comments:

Blogger kravallcris said...

Välkommen hem med lill-tjejen!! NÄr är det dax att visa upp stjärnan??
Lena

22 juli, 2010 10:25  
Blogger Monica said...

Säg bara till så kommer vi på uppvisning... än så länge kan hon bara "gå ivär på egna äventyr";)

24 juli, 2010 23:39  
Blogger Jessica said...

Billy hälsar och vi andra oxå!

25 juli, 2010 21:57  

Skicka en kommentar

<< Home