torsdag, augusti 20, 2009

Stackars Fabian, dumma mig!

Åhhh, jag känner mig som en dålig hundägare. Det visade sig att Fabian har hål på trumhinnan och är jätteinflamerad i örat och även i tonsillerna (vilket oxå kommer från örat). Veterinären trodde och hoppas på att trumhinnan kan ha gått sönder när de sköljde bort vaxpropparna på Fabian i Vännäs i juni, och det vore bra för i så fall kommer det nog att läka snabbt och fint utan att det blir några fler bekymmer. Om det inte läker så måste de ta reda på orsaken till att trumhinnan är trasig och då kanske det kan bli mer bekymmer fram över. Men jag är ju optimist så jag tror såklart att det ska bli bra nu. Hur som helst så ska han behandlas med cortison och nåt öronmedel nu, och så ska vi tillbaka och kolla hur det ser ut på tio-fjorton dagar. Men som sagt, jag känner mig som en urusel hundägare som pressat honom på tävlingar två helger i rad nu... kanske inte så konstigt att han har haft svårt att fokusera på lydnaden och lite av ett under att han gick så fint på elitsöket! I kväll kommer han iaf hem igen min lilla prins... och så kommer underbara Sara oxå, Tusen tack för att du har haft hand om Fabian i veckan! Själv sätter jag på mig skämsmössan och hoppas på att jag inte ska vara så här dum någon mer gång!

5 Comments:

Blogger Jessica said...

Gullefabbe då. Lovar att vi ska pyssla med honom extra mycket när vi är hundvakter. Det här kommer säkert att gå bra ska du se.

20 augusti, 2009 21:19  
Blogger Ramona said...

vi håller tummar och tår för att allt ska gå bra!! och det är klart det kommer göra det! puss

20 augusti, 2009 21:58  
Anonymous Maggan said...

Lill killen fixar detta Monica, var inte orolig nu. Det är inte lätt att upptäcka som hundägare så du behöver inte skämmas. Ge han en stor kram från oss.
Ska bli kul att träffa dej snart. Kram Maggan med alla ligistvalpar

21 augusti, 2009 10:17  
Anonymous Anette said...

Då stämde mina misstankar, du beskrev Fabbes problem precis som min schäfer hade. Misströsta inte, hålet läker så han kommer att bli samma härliga kille som tidigare.
Kram

22 augusti, 2009 11:53  
Anonymous Anonym said...

TA AV DEJ SKÄRMMÖSSAN MÄNNISKA! Det är väl inte alltid så lätt att hitta alla fel på våra älsklingar - då får man ju leta - och gör man det, DÅ är man illa ute! Snart ses vi för en BAMSEKRAM på SM!
PUSS på nos till Fabbe ;)

Susanne

22 augusti, 2009 23:49  

Skicka en kommentar

<< Home