torsdag, november 24, 2005

Koppelfria promenader

Jag åker oftast till skogen för att rasta Fabian, det är så skönt att kunna ha honom lös så att han får springa av sig ordentligt. Men med tanke på att vi bor precis bredvid strandpromenaden så är det ju ganska onödigt att ta bilen för att rasta hunden. Så nu har jag bestämt mig för att jag måste lära honom att gå lös även om vi möter folk på promenaderna, vilket man inte direkt gör i skogen. Så nu har vi övat hela veckan, jag stoppar kopplet i fickan och jobbar i stället på att hålla kontakt med Fabbe som får gå vid min sida när vi får möte eller blir omkörda av cyklister eller joggare. Och det går faktiskt riktigt bra. Han får springa som han vill tills vi stöter på någon, då kallar jag in honom så går han bredvid mig under passagen sen får han springa vidare igen. Jag tror att han har fattat galoppen nu för idag kom han in till sidan när han såg någon komma, så att jag slapp ropa på honom. Duktiga Fabbe det är så kul när det blir som man tänkt sig!!