tisdag, mars 27, 2007

Finväder och sökträning

I helgen som var så lyckades vi äntligen få till årets första sökträning. Fabian verkar ha vilat sig i form för han gick riktigt bra. Kul att äntligen få pröva nya sökhalsbandet vilket har legat oanvänt sedan det inhandlades i höstas någon gång. Så nu känner jag mig riktigt optimistisk inför söksäsongen, gäller bara att få till snygga framföringar och en jämn systematik i rutan så ska det nog bli ett tävlingsekipage av oss också! :)

De övriga i sökgänget visade oxå på en fin form, så nu är det bara att hålla tummarna för att det inte ska komma någon mer snö så att vi kan träna regelbundet fram till i maj då tävlings säsongen kör igång!

Det är härligt nu när våren börjar komma, igår skottade jag fram cykeln och tog en rejäl cykeltur med Fabian. Tror dock att jag behöver träna en del för att jag ska orka cykla i fabians tempo, jädrar vilken kondis han har fått av att dra omkring på mig och sparken i vinter...