tisdag, mars 13, 2007

Lydnadsträning

Igår träffades vi för att nöta lite mer lydnad. Vi har hittat ett super ställe att hålla till på i Obbola, vi är på en parkeringsplats vid skolan i obbola som är ordentligt upplyst och oftast bra plogad, nu är det dock djädrigt moddigt så det är inte helt lätt att gå bra.

Jessica och Anders är alltid så himla tidiga till träningen så när jag kom var LillPepsi redan klar med nöjda förare. Jessica och Ella har börjat hårdköra med klicker (inför sommarens Tåme-läger), det är jätte kul att se vilken attitydförändring det gör på Ellan, hon ser bara glad och lydig ut. Krypet var riktigt fint igår!

Sen var det Åsa och Kex. Kex är som ett qvicksilver snabbt rätt och snabbt annat, hon är så snabb att man knappt hinner se att hon inte är riktigt med på friaföljet förens hon är med igen och då är det ju så dax att göra nåt, men med lite hjälp från publiken så lyckades Åsa få till en riktigt bra träning.

Å så jag och Fabbe, när jag kom in på planen för tredje eller fjärde gången så hade jag en riktigt fin fabian med mig och jag fick vara kvar och börja träna lydnad, lite synd bara att 75% av träningen är att ta sig in på planen och 25% är momentträning, men tusan vilka bra och effektiva 25%!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kul med uppdateringar.
Ett nytt foto på Fabbe hade vart kul å se.
Ha det gott.
Marie o Frodo

14 mars, 2007 10:20  
Blogger Jessica said...

Hej och hopp! Nu blev jag förvånad minsann...här har det börjat bloggas igen :) Kul!

15 mars, 2007 16:49  

Skicka en kommentar

<< Home