tisdag, juli 15, 2008

Tåme

Så var det vardag igen, tiden går fort när man har roligt. Tåmeveckan var toppen i alla avsenden, kursen med Rolle var väldigt bra och kvällarna var festliga. Det ända som saknades var lite längre nätter så att man skulle ha hunnit sova lite oxå...men va tusan en vecka får man bita ihop och klara sig utan så mycket sömn.

På Kursen tittade vi mycket på detaljerna i de olika lydnadsmomenten (detaljer som jag inte visste fanns) för att få så snygga moment för tävling som möjligt. I söket tittade vi mycket på figintresse och gåvilja och hur man kan plocka ut de delarn ur söket för att träna dem separat. Rolle hjälpte oss även att jobba med oss själva som förare på stigen för att kunna styra och ladda hunden på ett så effektivt och snyggt sätt som möjligt. Förutom att Rolle var duktig så hade vi en bra och engagerad grupp, vilket ytterligare bidrog till att det blev en utvecklande vecka!

Trodde att man skulle känna sig lite mätt på hundträning nu, men det är snarare tvärt om jag är hur sugen som helst, så hör bara av er om det är någon fler som är sugen!

Idag är min första dag som "Icke Rökare", nu har jag bestämt mig en gång för alla...inte en cigarett till i hela mitt liv!