måndag, augusti 11, 2008

Tiden bara rinner iväg

Men vi har iaf varit duktiga på att träna ordentligt. Det har blivit mest lydnad men även lite sök och markeringsträning. Det känns verkligen som om vi är pågång med lydnaden nu, Fabbe är en så härlig hund...för om bara föraren (dvs jag) är duktig så svarar han med att bara göra rätt. Är inte det fantastiskt, att han inte tappat hoppet om mig som förare för länge sedan? ;)

Nu har nedräkningen börjat för att snart ta lite semester igen...temat är även denna gång hund, så klart! Vi börjar med en sväng förbi Lotta & Ligan i Hudik, förhoppningsvis hinner vi förutom att hejja på hennes tävling på lördag även med att träna lite. Sen bär det av mot Hälsinglands inland där vi tänkte besöka Rolle & Foxen för lite mera träning, får se om vi skött oss sedan Tåme eller om Rolle ger oss bakläxa? Efter det har jag några oplanerade dagar. För att sedan sätta fart igen på tisdag med att gå en två-dagars Lydnadskurs för Niina & Kenth Svartberg, det ser jag verkligen fram emot (vi var reserver, men fick reda på idag att det var ett återbud, så himla kul för oss!). På onsdagkväll styr vi kosan ner mot Helena, Ådi & LillChippen i Falköping för lite trevligt umgänge och träning. På fredag ska jag lämna Fabian i Flen för att kunna koncentrera mig på att titta på Bruks-SM under helgen. Sen bär det av hemmåt igen via Flen på söndag & måndag. När jag ser på det så här så kanske jag skulle ha tagit en veckas semester till så att jag hade hunnit med att vila lite oxå :)

2 Comments:

Blogger Jessica said...

Låter hur kul som helst :)

12 augusti, 2008 17:18  
Anonymous Anonym said...

Låter ju som en kanonvecka!
Men du, om du tränar med Helena o Ådi kanske du får träffa Rätts syster Raxa! Hälsa i så fall!

/Christel

14 augusti, 2008 21:17  

Skicka en kommentar

<< Home