torsdag, juli 24, 2008

Lite av allt...

Måste nog säga att jag är ganska nöjd med senaste dagarnas aktiviteter, vi har hunnit med att göra det mesta faktiskt. Erik anlände i lördags kväll med sin "lilla" flock och sedan dess har huset varit fullt och det har gått ett i ett mellan träning, jobb och andra aktiviteter.

Vi började i söndags med uppletande och simning på förmiddagen och sedan lydnadsträning på kvällen. I måndags kväll åkte vi ut efter jobbet och tränade sök i Ösregn. I tisdags var Erik snäll och aktiverade fabian med lite cyckling medan jag jobbade och sen fixade med middagsbjudning. I går var Ramona och gänget snälla och gick ut ett spår till mig och Fabian så att vi bara kunde ansluta till träningen när jag jobbat klart vid sju-tiden, tack för det! Fabian spårade väldigt fint och jobbade bra i de olika terrängövergångarna. De andra hundarna jobbade oxå bra, det var kul att se Nano jobba på så fint i sitt långa tillbörjan händelselösa spår. Känner mig väldigt sugen på att lägga lite energi på spårträning nu, så jag hoppas verkligen att jag kan få tiden att räcka till.

I kväll blir det sökträning igen, vi har valt en kul ruta som är ganska kuperad, det ska bli väldigt roligt. Det är skönt att köra sök nu när jag har två bra "sökcoachar" i huvudet. Dels härliga skåne-Bettan vars röst med tips på skick och pepp alltid hörs i huvet när jag går i sökskogen, och nu även Rolles tips om hur jag ska agera på stigen för att Fabbe ska ska få de bästa förutsättningarna för att göra ett bra jobb. Måste nog passa mig så att jag inte blir schizofren!?