onsdag, juli 30, 2008

Kantareller...

Hur glad blir man inte när man promenerar fram i skogen och upptäcker att marken är täckt av gula fält av kantareller?? Jo, man blir hur glad som helst!!

I måndags åkte jag och Fabbe ut i skogen på vägen hem från jobbet och hittade så mycket kantareller att vi fyllde vår enda påse (vad skille man göra utan bajspåsen), och var tvugna att skaffa tunnelseende och gå till bilen och lämna massa fina svampar i skogen. Känndes inte helt okej! Men så blev det iaf. Vi åkte hem till semester firarna J&A och förädlade delar av våra kantareller till toppengoda mackor, J&A fick avnjuta dem med vin medan jag som jobbar fick nöja mig med vatten.

Igår tog jag med mig Jessica ut och plockade resterna från måndagen. Vi hittade inte så väldigt mycket mer men med lite regn på det här så kommer det att bli hur bra som helst.

I helgen kommer mina föräldrar upp på besök då tror jag att det kan bli en hel del blåbär plockade. Mamma är nämligen lite av en expert på tålamod vilket är ganska bra att ha om man ska plocka mer än en liter av någonting...(jag fick inte ärva något tålamod så därför tycker jag att det är hennes plikt att se till att jag åtminstonde får blåbär :)

1 Comments:

Blogger Jessica said...

Låter lovande. Kanske det poppar upp lite fler kantareller nu oxå när de fått lite regn på sig.

31 juli, 2008 16:10  

Skicka en kommentar

<< Home