fredag, juli 25, 2008

Sök & Korvgrillning

Nu börjar det likna nåt, vi avslutade gårdagens sökpass med en korvgrillning av högsta klass. Både Anders & Christel hade med sig jättegoda grillkorvar med tillbehör, Christel hade tilllomed med sig räksallad! Själv hade jag med min fina lilla grill som jag fått av J&A i födelsedagspressent. Det är en perfekt liten grill som är förpackad i en liten väska och väldigt smidig att bära med sig. Vi tajmade så perfekt att björn tände grillen innan han körde Muta som sista hund, så när vi kom ut från skogen var det perfekt grillkol och bara att grilla, Superbra blev det!

Lite om själva söket då. Vi var bara fem ekipage i dag, så det räckte till två figgar, en stigvakt och en som kunde värma sin hund så det känndes som om man inte hann vara med och se så mycket av de andra men alla var väldigt nöjda med sina hundar iaf. Vi körde i en ruta vid Hamptjärnstugan som var starkt kuperad på ena sidan och flakt utför mot myr på andra sidan. Det var kul att se hur fint hundarna jobbade upp på bergsidan för att hitta vägar att ta sig ut på djupet. Fabian fick jobba på ordentligt med direktträff på varje skick och sedan lämna figge och komma ner till mig på stigen för nytt skick, han jobbade jätte fint. Som vanligt är det jag som står för missarna...jag fick lite kritik för att jag väntade för länge på att kalla på fabian när figgen blivit passiv, vilket bjuder hunden att ta samma väg ut från figgen som han kom in på. Jag tackar för kritiken och ska tänka på detta nästa gång!