tisdag, september 23, 2008

Dagarna bara rinner iväg...

Helt plötsligt har det gått två veckor sen jag bloggade, igen! Men jag ligger i alla fall i och tränar, i helgen som var blev det lydnad och upplet på lördagen och spår på söndagen. Vissa saker går riktigt bra medans andra går lite sämre, men det är väl så det ska vara antar jag. En sak som verkligen går bra nu är tungapporten, efter att ha slagit på sig i käken med den någon gång så har han avkytt ens synen av en tungapport som pesten. Han har vägrat i sten att bära den trots idoga försök i typ ett halvårs-tid, han har kunnat plocka upp den men sen släppt den som om han hade bränt sig på den, men inte nu längre...efter mycket träning med många om, men och köttbullar apporterar han den numera, och i söndags gjorde han en superfin apportering I GALOPP, då blev matte glad:)

Jag blev bortlottad på högrespåret nästa helg i Skellefteå, så nu kan jag göra en lite mer långsiktig plan för högrelydnaden. Nu ska vi ju inte få tävla förens den 2:a november i högre sök i Piteå (om vi kommer med förstås), vilket innebär att vi har hela 6 veckor på oss att få till momenten istället för bara 2 veckor?!

I helgen så kommer Sara & Turbo med vänner ner till Umeå så jag hoppas på att vi hinner få till lite kul träning med dem då. Vi ska iaf få hejja på Nano&Ramona som ska tävla Högre spår på söndag osså ska vi nog hinna med att dricka massa vin:)

Men än är det bara tisdag och långt kvar till helgen, så vi ska försöka hinna med lite träning i veckan oxå, imorgon blir det iaf lydnad på Ön direkt efter jobbet. På torsdag kanske det blir lite hemma-träning på kvällen, jag kan nämligen inte ta med fabbe till jobbet på tisdagar och torsdagar för då är nämligen min granne ledig från sitt jobb och går ut och går långprommenad med Fabbe på dagarna, och hon blir väldigt besviken om inte fabbe är hemma (då får hon gå med sin man istället och det är tydligen inte lika kul:).

Nästa vecka ser jag redan fram emot då kommer Lotta & Ligan...

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Förstår om grannen föredrar att gå prom. med Fabian framför mannen =) Tvivlar inte en sekund på att ni kommer att hinna med att dricka vin =)
Jassådu, du kommer till JUL och vill träffa Pinan! Det får vi såklart försöka ordna till då.....
Kram från Skumpa-Susanne

24 september, 2008 11:55  
Anonymous Anonym said...

Du ä för go! Du fick mej att asflabba! Kram från Skumpa-Susanne

29 september, 2008 11:56  
Anonymous Anonym said...

Då är de kanske även lika till sättet - inte bara till utseendet, våra små diamanter:-)
Kram från Skumpa-Susanne

07 oktober, 2008 15:21  

Skicka en kommentar

<< Home