torsdag, september 11, 2008

Vi tränar och tränar och tr....

Vi bara tränar och tränar så när man väl kommer hem (om man gör det) så är det bara att stupa i säng. Förra helgen hade vi träningscamp, vilken jag började rapporter om mitt i natten (och mitt i festen) men kom av mig lite i. Så jag tänkte forstätta rapportera lite om den helgen. På lördagen var vi tappra och steg upp och tränade lydnad på förmiddagen trots att vi var sena i säng. På eftermiddagen bar det av till sökskogen. Tyvärr gick jag som ekipaget före Sara och Turbo så jag fick inte möjlihget att se deras sök, det var lite tråkigt men det kommer väl fler chanser. Fabians sök kan man väl sammanfatta som ömsom vin ömsom vatten. Han gjorde några lite väl närgångna markeringar och hade några stopp på ena sidan när jag skickade ut honom. Han blir ganska trött av att behöva vara med sin "nya" uppstyrda matte så jag hade först tänkt att vi skulle ge oss efter att han med lite frustration lyckats med att lösa markeringen av lådan på egen hand. Men sen tänkte jag till och gav honom först ett skick till med rejäl belöning för en hittafig, det fick vekligen fick upp ångan på honom igen så sen fick han en lugn hittafig med tubbelöning för att sedan avsluta med en tredje hittafig med djubel&klangbelöning. Summa sumarum, jag är mer nöjd med mitt arbete än vad jag var med fabbes. Efter söket gick vi en promenad med killarna, Nano, Turbo och Fabbe, jag är så himla glad för att Fabian har börjat slapna av i sällskap med andra killar. Det är en fröjd att vara ute och promenera helt enkelt, ja det skulle iofs kunna bli ännu fridsammare om jag lärde honom att inte dra i kopplet men man kan ju inte få allt!

På söndagen var jag uppbokad med lite aktiviter på klubben, men på eftermiddagen slöt jag upp med resten av gänget som var ute och körde spår, upplet och lydnad. Men fabian som sovit borta i två nätter hade inte mycket ork kvar till söndagens övningar så man kan väl säga att han diska sig själv i alla grenar...lyset är tänt men ingen är hemma som man brukar säga! :) men gullig det var han! De andra lyckades iaf bra med sina moment men jag tror att Turbo tog priset i noggranhet, Hans spår hade gått upp på och längs med en balansbom i terrängspåret, så turbo hade saxat hela bomen med bakbenen i marken och frambenen och nosen på bommen, hur söt får man bli? Jätte kul att du kom och förgyllde vår helg Sara, du är så klart varmt välkommen tillbaka!!

Vi har hunnit med en del pass i veckan som gått oxå men nu är jag less på att blogga, jag återkommer helt enkelt en annan gång med mer rapporter.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej Monika, blev ju lite nyfiken vad du höll på med när jag träffade dig på SM. Men du ser ju ut att var mist lika aktiv som jag själv. Hör av dig om du kommer till VBG så tränar vi. //Marcus

11 september, 2008 20:34  
Blogger Monica said...

Hej marcus,

Nu är jag ju inte i VBG så ofta länger men om jag åker ner vill jag självklart träna! Det skulle dock vara lättare att höra av sig om jag hade några kontaktuppgifter?! Du kan väl skicka mig ett mail på monica@dogit.se

/Monica

12 september, 2008 07:56  
Anonymous Anonym said...

Halloj! Tackar för erbjudandet, men eftersom lillskrutt ska genomgå ytterligare en operation, så är det nog bäst vi stannar på hemmaplan ;)
Här tränas det flitigt ser jag - duttia!
Kram från Skumpa-Susanne

15 september, 2008 08:19  

Skicka en kommentar

<< Home