tisdag, september 02, 2008

Satan vad jag är less på att gå vilse...

Så har det hänt igen. Jag skulle bara gå en sväng i skogen med fabbe efter jobbet, hade väl planerat att vara ute i 45 minuter eller så där. Men så kom jag på att det skulle vara gott med Karl-Johansvamps cannelonis, så jag gick ut i obanad terräng för att hitta några fina svampar vilket resulterade i en prommenad på två och en halv timmma. Sablar vad trött man blir på sig själv, jag borde ju ha lärt mig att det alltid blir så här när jag letar svamp... Nu ska jag inte ta ett steg ut i skogen igen utan att ta med GPS:en!

Hund träning då, ja det har ju blivit mest motionering på slutet men vi nöter iaf på med upplet och lydnadspetet. Det kommer bli en hel del tränat i helgen för då ska vi ha lite av en träningscamp. Vi får besök norr ifrån (jepp det finns folk som bor länger norr ut ;) så det ska bli väldigt kul. Om inte älgjägarna är i vågen hoppas vi på att få till både sök och spårträning!

Nu ska jag äta cannelonis, hoppas vekligen att de är goda nu efter allt slit med att leta ihop svampdjävlarna...

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag hoppas du kom på tricket att tänka att man ska gå åt tvärtom håll mot man tror ;) Hoppas helgen blir bra träningsmässigt också! Vi höres nånting skulle jag tippa på *s*

03 september, 2008 12:09  
Blogger Monica said...

Ja,till slut så körde jag tricket med att gå åt motsatt håll mot vad man tror är rätt, skulle ha gjort det lite tidigare bara så hade jag varit hemma på ett nafs!

03 september, 2008 15:17  
Anonymous Anonym said...

Ett annat "trck" är ju det gamla hederliga garnnystanet...... ;)
Hoppas Karl-Johan smakade bra!
Skumpa-Susanne

05 september, 2008 11:43  

Skicka en kommentar

<< Home