måndag, augusti 18, 2008

Vilse?

Gårdagens tema var helt klart VILSE?!

Det började med att Jag och Lotta gick ut varandras spår, efter att vi gjort det körde vi en bit in i skogen för att köra lite upplet medan spåren låg. Innan vi började med uppletet skulle vi snabbkolla på andra sidan vägen efter lite kantareller medan vi rastade Fidde. Snabbkollen blev över en timma lång, det är aldig lämpligt att släppa ut två människor som saknar orenteringssinne...vi hittade inte tillbaka till bilarna förens Lotta kom på den brillianta idén att om vi trodde att vi skulle gå åt ett håll så skulle vi mest troligt gå åt det motsatta hållet, så då povade vi motsatta hållet och kom ut på vägen precis vid bilarna:)

Sen körde vi upplet där jag fick se på FinFiddes upplet först och sen fick hjälp att få Fabbe att koppla på näsan ordentligt och springa fortfort...

När vi vara klara för spåret hade det legat i två timmar. Lotta hade gått ut ett spår i en väldigt kuperad terräng som var ganska svår prommenerad, så hon ville inte gå spåret igen, hon tyckte dessutom att det skulle bli bättre om jag gick det själv så att jag fick koncentrera mig på att jag och fabbe skulle ta oss fram, det krävde en del stopp för att jag skulle ta mig fram bakom Fabian utan att bröta fötterna... Jag gjorde ett spårpåsläpp där fabian valde rätt håll (mest på tur dock) sen gick det vidare upp mot skogsbranten och när vi gått en bit efter den först apporten vi hittade vinklade fabian höger in mot ett annat skogsparti. Efter en stund började jag misstänka att vi inte var på spåret, men vad vet jag? När vi kommit på en stig och gått efter den i 100 meter var jag dock ganska övertygad om att vi var fel så då ringde jag Lotta för att kolla om vi var ute och gick vilse igen, och mycket riktigt vi var lost! Då bröt jag Fabbe och gick tillbaka till ett ställe där jag viste att vi gått tidigare för att se om han skulle plocka upp spåret själv, och det gjorde han, lillprinsen släppte inte spåret en millimimeter efter det utan gick väldigt noga resten av spåret och plockade med sig pinnarna, man blir aldrig så glad för att hunden plockar en pinne som efter att man varit ute och gått vilse! Skulle vara på tävling då förstås...

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jaa du, lite vilse var vi allt :) Men kul att Fabian var så duktig, både på spåret och uppletandet! Hoppas din kurs är till belåtenhet. Ses på fredag.

20 augusti, 2008 10:56  

Skicka en kommentar

<< Home