onsdag, januari 07, 2009

Nytt år, nya möjligheter...

Men först ska jag på Susannes order redovisa för sista delen av julledigheten. Jag hade ju bara berättat om dag 1 i Falköping. Dag 2 bjöd på en betydligt blötare och terrängtät ruta. Så det gällde att hålla fokus för att få med sig marken även denna dag. Jag inledde med att köra dubbelskick på båda sidorna med en närafigge och en figge på djupet så att lilla sötisen fick lyssna ordentligt för att göra rätt. Jag kände mig mer nöjd över vår insatts denna dag, särkillt med mitt eget arbete på stigen. Denna dag var vi två ekipage mindre och lite effektivare så vi han även med ett upplet. Det var inte vårt bästa, men om man bortser från första skicket så är jag nöjd med vår insatts. För att summera Falköping så var det två super dagar, så kul att få vara med dessa härliga människor och jyckar i skogen, helt klart fick det sökmotivationen att skjuta i topp. Tack hela gänget för att ni trotsade sjukdomarna och gav er ut i skogen, ni är välkomna hit vilken dag som helst så ska jag bjuda igen er gästfrihet!! Extra tack till Helena & grabbarn (inkl Roger) för mat, husrum och trevligt sällskap!

Efter Falköping åkte jag hem och vilade upp mig en dag hos mina föräldrar innan den bar iväg till Flen för att gästa Ella med Familj och hästar. På vägen till Flen stannade jag till hos Vickulas-Fia på en fika. Jätte kul att få höra hennes kunskap och ideér kring avel & stammar, samt att träffa tjejerna. Jag kommer gärna förbi fler gånger!

Efter några dagar i Flen med hårt stallarbetet, massa god mat, och barn. Så känndes det ganska skönt att styra kosan mot Hudik på nyårsafton. Lotta hade ordnat så att hennes killar fick bo hos "morfar" några nätter och sen hos "mormor" en natt så jag och Fabbe stannade kvar där ända tills på lördagen. Jag kom fram lagom till korvgrillningen på deras sökpass på nyårsafton, bra tajming va? Sen var det snälla och lät mig och Fabbe köra ett sökpass trots att vi missat vallning och de första hundarna. På kvällen åkte vi Hem till Mats och Maria (Lottas Kusin), där hjälptes vi åt att tilllaga en fantastiskt god nyårssupé. Allt blev väldigt gott om än inte riktigt som vi tänkt oss, Glassen belv efter diverse missöden tex en soppa! Mats var taktisk nog att servera den äkta Champagnen redan till förrätten så att vi kunde spara det inte fullt så lyxiga mousserande vinet till tolvslaget... han trode näligen inte att vi skulle ha vett att uppskatta den då, och med facit i hand så kan jag inte mer än ge honom rätt ;)

Nyårsdagen spenderade vi i Lottas soffa, med undantag för tre promenader, den första vid elva snåret för att reka öppettiderna på pizzeria och kinakiosken den andra vid två föra att gå och köpa hem pizza och till slut den tredje prommenaden vi åtta-tiden för att gå och köpa hem kinamat. Inte många knop gjorda med andra ord, men tro det eller ej, tom Fabian var nöjd över att bara ligga still. Han tyckte nog oxå att det var en festlig nyårsafton med Mats & Maris schäfertjejer, den ena, Orka var buskul att hänga med och den andra Uttis, var skitläskig henne fick man akta sig för... Den andra dagen på året var vi pigga igen och åkte ut och körde sök för fulla muggar, det var kul att se Marias iver med nymärkta snitslar och allt. Alla hundar skötte sig bra så det var nöjda ekipage som åkte hem från skogen.

På lördagen blev det sök igen innan det var dags att åka hem till Umeå och vila upp sig en dag innan det blev jobb på måndagen. Innan jag åkte hem fick jag en pressent av Evert så att jag skulle känna mig hemma i Hudiks sökgäng. Paketet innehöll en likadan mössa och mugg som de andra fått av Evert tidigare så nu ser jag oxå ut som en hudikhuligan...

De nya möjligheterna får jag fundera på en annan dag...

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ha ha ha - ORDER!? Jag bara bad lite snällt, då ska du höra hur det låter när jag ger order :) Men kul var det att höra av dej iaf! Hoppas vi syns snart igen;)
"Skumpa-Susanne"

07 januari, 2009 21:41  
Anonymous Anonym said...

Den där Skumpa-Susanne är en hårding hon så jag förstår att du kände dig tvingad att uppdatera. Jag har *kors i taket* uppdaterat lite i min blogg jag med. Helt otroligt. Vi saknar er redan här i Hudik. Du får gärna komma och köra sök på söndag ;)

08 januari, 2009 18:43  

Skicka en kommentar

<< Home