söndag, november 16, 2008

Dags för en uppdatering igen

Så är man tillbaka till att inte blogga igen då... Ska försöka skärpa till mig på den fronten. Tävlingssäsongen är ju slut men vi har inte lagt ner träningen för det, vi tränar bara inte fullt så mycket som vi gjorde innan sista tävlingen.

Sök har det iaf blivit både förra helgen och idag. Förra helgen körde vi på för fullt med rejält med drag på både figgar och stigen, vilket resulterade i en racerkelpie som gick som en liten projektil genom skogen. Kännde att det var läge för att bjuda prinsen på ett riktigt "bost"-pass efter tävlingen, vilket såg ut att uppskattas av honom.

Idag var planen att köra tomt i 150 meter och sedan avsluta med två markeringar. Syftet var att kolla dels hur bra markeringarna blir när han fått köra på och jobba hårt utan träffar och dels att se hur väl han lyssnar på mig. Kan väl säga att vi behöver träna mer på inkallning och ingångar...suck! Man han går iaf fint och jobbar på bra för att få med sig marken, lite väl envis dock, jobbar enligt modellen kan själv ,han ska "bara" kolla lite till innan han kan välja att komma in för nästa skick! Tur att vintern är lång så att vi har gått om tid att träna på det här innan nästa säsong börjar... Vad det gäller markeringarna så fick jag inte riktigt tillfälle att kolla av dem så som jag planerat, då vi stötte på lite störningar i slutet av rutan, det får bli nästa gång istället.

Hur som helst så har det varit en toppenhelg. Igår var jag och Anders först på en instruktörsutbildning (som är jätte intressant) och sen åt vi en fantastisk middag hemma hos Jessica och Anders. Jessica hade bland annat gott gjort en grym jordärtkockssoppa, och jag hade lagat dubbelmarrinerad tjälknul på älgstek och Anders fixade potatis, det var väldigt lyxigt och gott allt sammans. Till detta drack vi först champagne för att fira årets tävlingsframgångar både Pepsis och Fabbes. Sedan gick vi över på ett mycket gott rödvin, och satt i soffan och snackade gojja resten av kvällen. Jag och Fabbe fick sova kvar i gäststugan, det är något magiskt med deras gästrum, man sover verkligen som en stock där! Strax efter nio blev vi väckta av jessica som medelade att frukosten var klar...färska croassainter, kan man vakna på ett trevligare vis?

Det bästa med helgen är nog efter allt detta att vintern har kommit, snön lyser verkligen upp hela skogen, hur härligt som helst. När jag kom hem från söket kunde jag inte hålla mig från att ta en premiärtur på sparken. Det är väl inte perfekt före ännu men det var ändå härligt att få glida fram bakom fabian...jag älskar verkligen att susa fram helt ljudlöst på snön! Hoppas att snön är här för att stanna nu, jag ska iaf njuta av varje dag som den är här!

2 Comments:

Blogger Jessica said...

instämmer att det var en kalashelg :) Men vart f-n har snön tagit vägen...

18 november, 2008 18:47  
Anonymous Anonym said...

Ha ha ha "TOKTACK" för grattis :-) Vilka underbara kommentarer du har alltså! Snart är det jul och vi ses.......
Susanne o Skumpa

25 november, 2008 13:54  

Skicka en kommentar

<< Home