fredag, juli 03, 2009

Semester

Då har det redan hunnit gå en hel semestervecka. Men jag vet inte om jag vill kalla det här för semester, åtminstånde har jag inte vilat mig någonting alls faktiskt. Mina föräldrar dök upp i lördags för att hjälpa mig att bygga en hundgård, vilket inte visade sig vara så lätt och smidigt som jag hoppats på. Det tog oss tre hela arbetsdagar att få stängslet som jag fått av Ramona (TACK!!) på plats, det krävdes en hela massa grävning, gjutning och annat tungt jobb. Men nu står det där så fin och bara väntar på att få användas. När mina päron drog söderut igen i onsdags var det bara för mig att bygga färdigt hundbordet och sen städa och packa för att köra norr ut till Sara, Turbo & Rally. Idag var det nämligen dags att tävla högre spår igen, den här gången på Piteå brukshundklubb med Sv. Colliekluben som arrangör.

Så här i efterhand önskar jag att vi kanske skulle ha tränat lite mer inför den här tävlingen, men värmeböjlan som varit har inte precis gjort att träningsförutsättningarna och träningssuget varit på topp. Men vi la iaf platsliggningen idag för första gången sedan vi konstaterade att fabbe hade problem med öronen, och han låg så 10-fint lilla prinsen, jätteskönt att se att han inte lagt på sig nåt mer trots att han har haft så ont i öronen. Men efter platsen tog det slut på det roliga, vi inledde lydnaden med att göra vårt absolut sämsta frittfölj någonsin, sen forstatte det lite i den stilen under hela lydnadsprogrammet, med några få undantag. Men som man tränat få man tävla... Spåret inleddes med ett superfint upptag med 10 i betyg, sen fortsatte det fint i ca 100 meter innan fabian började spåra renar istället för spårläggare, efter ett tag gick han dock över på det riktiga spåret igen för att avsluta med att spåra fint och plocka tre pinnar plus slut. Jag tror att han vindade sig in på spåret efter rentrasslet och att vi faktiskt missade de första 500-600 metrarna och då är det inte så lätt att få med några pinnar hem. Vi avslutade sen dagen med att sätta en 10 på uppletandet så resultatet blev godkänt med 426.75 Det finns alltså en hel massa saker att ta tag i men oxå en del saker att vara nöjd över, tex att han låg på platsen, gjorde en fin tungapportering, skall, hopp, en hyfsad inkallning, spårupptag och uppletande.

Så nu känns det extra kul att åka till Tåme i morgon för en veckas spårkurs!!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

BRA att du är glad över det som varit bra! GRATTIS till godkänd ;) Ha en fortsatt bra semester....
KRAM Skumpa-Susanne

05 juli, 2009 20:49  

Skicka en kommentar

<< Home