onsdag, april 04, 2007

Sökträning

Då har vi tränat sök för andra gången i år då. Jag fick vara med i "umeås" sökgäng och träna i går, riktigt roligt var det. Vi var 9 ekipage så vi delades in i två grupper. i min grupp var det Eva, Ramona, Annika, Kristel och så jag. Det är alltid kul att träna med nya människor även om det kan vara lite förrvirande när man inte kan rutinerna och instruktionerna är lite knappa, men jag tror att vi skötte oss bra, det var ingen som sa nåt annat iaf :)

Det var kul att få se lite nya hundar och kul och se hur dom tränar i det här gänget, blev väldigt förtjust i schäfern Rätt, som var ganska lik Fabbe i sitt sätt att agera, mycket vilja och fullfart hela tiden!

Jag hade bestämmt mig för att köra för att kolla formen inför Gotland, så det blev fem skick med fem träffar och Fabian skötte sig galant, lillgubben. Han har svårt att inte ta samma väg tillbaka från figgen som ut till figgen men det känns inte som ett så allvarkugt fel, vi får helt enkelt bara nöta på.

När vi fikat och var på väg att köra därifrån så klantade jag mig ordentligt och körde upp och satte fast bilen på en stubbe, väldigt onödigt! Som tur var så var det snälla människor där som hjälpte mig att hissa upp bilen och lägga under stockar så att vi kunde knuffa av bilen och jag kunde köra hem, Tack för den hjälpen!

Hoppas nu på att det snart ska bli sökträning igen!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Men Monica, vad är det för blondinfasoner att sätta fast bilen på en stubbe? Ha ha ha... Kul att träningen gick bra iaf :)

04 april, 2007 11:48  

Skicka en kommentar

<< Home