tisdag, oktober 07, 2008

Ännu en vecka...

Så har lugnet lagt sig i lilla huset igen...Lotta & Grabbarna kom hit i onsdags eftermiddag och stannade tills i går morse, jättekul att ha dem på besök, det händer tyvärr inte så ofta. Tur att vi ses lite oftare i Hudik, det är ju lite vanligare att jag har vägarna förbi där. Hur som helst har helgen varit bra förutom allt Djä..a regn och rusk. Vi hade planerat både för spår och sökträning, men när det bjuds på 1 +grad, regn & blåst så försvinner liksom suget på att ge sig ut och träna. Vi fick iaf till några bra lydnadspass, det är alltid nyttigt att få lite nygamla ögon på sig, så att man får upp ögonen för detaljer man inte tänkt på. På lördagkvällen bjöd Jesscia & Anders på jättegod middag, synd att vi var för trötta för att stanna på vindrickning, nästa gång jag blir bjuden på middag ska jag se till att jag inte klivit upp 03.45 på morgonen, vilket bör öka chanserna på att jag ska vara lite piggare betydligt. I söndags passade vi på att njuta av en riktig heldag i soffan med smågodis, god mat och massa tv-program man inte ens visste fanns ;) jag kan knappt minnas när jag sist låg inne en hel dag, riktigt skönt faktiskt. Den enda aktivitet vi tog oss för var att gå två ordentliga rundor med hundarna.

Men nu är det slut på det ruskiga vädret och träningssuget har återkommit. Och tur är väl det, med tanke på att vi hoppas på att komma med på högre sök i Piteå om knappt fyra veckor. Idag nötte vi på med raka-skick-näsan på från start-uppletandeträningen. Han slarvade lite på första skicket men sen susade han på som planerat...tänk att man kan bli så glad för att se sin hund göra en tvärnit vid vittingen och sen komma på en snabb ingång med en gamal vante?

I morgon står det lydnad på schemat, först ett pass på lunchen och sen lite mer på kvällen hemma hos Ramona, där vi även blivit lovade att få middag...låter som en toppenkombo, tycker jag! På torsdag blir det lydnad på ön, och på fredag tänkte vi lägga lite tid på sökmarkeringarna. Vad helgen bjuder på återstår att se, men jag hoppas att vi kan få till lite sökträning. jag skulle vilja köra ett högresök för att kolla formen inför Piteå.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

LYCKA TILL I PITEÅ! Hur faan har du lärt in framåtsändandet? Här känns det som om vi bara står och stampar......BLÄ!
Ska förresten FÖRSÖKA få semester före jul.....?
Ha det bäst!
Skumpa-Susanne

14 oktober, 2008 12:09  

Skicka en kommentar

<< Home