onsdag, januari 14, 2009

Så snöar det igen...

Härligt att kylan och snön är på väg tillbaka! Det är väl iofs skönt med plusgrader men så här års ser jag hellre att det är vintervinter. Jag hade precis kommit igång ordentligt med sparkåkandet förra veckan. I lördags tog t.o.m. Jag och Fabbe en tur in till byn med sparken och handlade på Ica, och passade på att stanna till på fina parkeringsplatsen vid skolan och körde lydnad . Men så började det töa ordentligt i måndags och det fina sparkföret var som bortblåst :(

I måndags gick vi en baggenbälteprommenad med med Jessica och tjejerna, då var det fortfarande ganska isigt men vägen hade tinat fram lite här och där, så sparken var inte att tänka på. Just då uppskattade jag ändå grusfläckarna lite, man hamnar nämligen lätt i framvikt när man går i baggenbälte utan fäste under fötterna och Fabbe må vara liten men han drar som en hel ponny i selen. Så den lilla rackaren fick upp mig i springfart flera gånger, det gick även ut i diket vid ett par tillfällen... Tur att han och Ella & Pepsi har en ganska nedtonad inställning till varandra när det är koppel på, för annars hade nog kunnat sluta med att vi låg i en hög alla fem.

Efter prommenaden lagade Jessica jättegoda lamfärsbiffar till det sista av Risotton, medan Ella vaktade på katterna. Pepsi och Fabbe var mest intresserade av matlagning och diskmaskins-fördisk. Tänk va bra det är att ha en fördiskare, då vet man med säkerhet att all disk som kommer ur maskinen är ren utan att man måste använda nåt svindyrt diskmedel:)

Igår var jag ute och åt jättegod mat med jobbet, man kan säga att jag har tur med maten nu, bara goda grejer varje dag! Fabian tyckte nog att gårdagen var en nitlott, det blir ju inte mycket tid kvar till aktivering när man först jobbar och sen går på restaurang. Men vi hann iaf med lite positionsträning när jag kom hem.

Nu hoppas jag på att sparkföret ska vara okej igen när jag kommer hem så att vi kan sticka ut på en motionsrunda.

7 Comments:

Blogger Jessica said...

Om du sparkar i kväll så måste jag säga att jag blir impad. Är ju kallt som f-n. Jag och Ella ligger i soffan och kikar på hockey och värmer fötterna mot braskaminen, det är rätt nice vill jag lova :)

15 januari, 2009 19:40  
Blogger Monica said...

Det blev en ganska kort runda, det är nåt pucko som har sandat vår fina väg!

16 januari, 2009 08:36  
Anonymous Anonym said...

Tycker det är bra att du funnit semlor som tröst då det är så satans kallt ute. Köp på dig några så Fabbe får smaka också ;)

16 januari, 2009 15:44  
Anonymous Anonym said...

"Me löööööve både spark och semlor" = Ni har en trevlig helg - sandbilen kan väl inte sanda HELA vägen eller? En liten bit invid vägrenen måste ni väl kunna sparka på?
Tack för "tungen-omtanken" men.....se min blogg!
Kramizar från Skumpa-Susanne o Co

16 januari, 2009 21:04  
Blogger Monica said...

Fabian har varit väldigt förtjust i tungen sen har var lillis, men sen slog han på sig i käken när han latjade med apporten så där på kelpievis. Efter det ser han ut som om han får en elstöt varje gång den ens nuddar munen. Men ta i trä efter mycket (ett års)gripövningar så galopperar han in med den så fint nu, så länge han gripit på mitten förstås;)

16 januari, 2009 21:16  
Anonymous Anonym said...

"Mitten" spelar ingen roll om man saknar 4 tänder i underkäken - då gör det "gärna" ont var man än tar - om man inte blivit tillr. ilsk och dragit upp allt :) först...
Vad menar du med "en bra plan"?
susanne

16 januari, 2009 21:24  
Blogger Monica said...

Jag menar att det låter som om du har tänkt igenom hur du ska träna tungen, det är inte bara en slump att du 2"drar upp" henne på den...

17 januari, 2009 09:42  

Skicka en kommentar

<< Home