måndag, januari 12, 2009

Trevlig helg med goda vänner, vin, Mat & sök

Mat till ett helt reglemente har jag lagat i helgen. Armen var dock inte så stor Ramona & Nano kom på övernattningsbesök och Jessica, Anders & Tjejerna kom promenerandes. Tur att de återvände för att ta en repris på söndagen för annars skulle jag få äta risotto och vegbiffar hela veckan. Det var väldigt trevligt att ha er här, Ramona har tom fått en egen dörr till extra rummet, du är välkommen att återkomma när du vill!!

Så har vi klarat av vårt 6:e sökpass sedan jul. Härligt väder med plusgrader och sol, snöfritt var det oxå fläckvis!? Det var riktigt kul att köra med Fabian igår. Det märks att han (och jag oxå för den delen) har fått flera täta sökpass nu för han går verkligen jättebra. Visst blir han lite ivrig och vill ta egna beslut, men han är lättstyrd och kommer på sig och rättar sig själv när det blir tokigt. Jag har utmanat honom nu med att dra på ordentligt med bra lekar på figgarna för att sedan kolla om han kan hålla sig och ändå göra fina markeringar utan stämplade figgar, och ta i trä...två pass på rad med mycket gas och finfina figurantbehandlingar. Åh vad det är roligt när det går bra...och det gäller att passa på att njuta, för snarare förr än senare stöter man på problem igen ;)

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag är då jävligt impad över att du & Ramona tog er till en sökträning igår!! Hade jag vart med så hade ni fått plocka med er Fidde till träningen medan jag skulle ligga hemma och nussa ;) Du förresten... vi hörs *haha* Nu ska jag äta plattpalt *asg*

12 januari, 2009 17:38  
Blogger Ramona said...

Sötis!! Det vat fantastiskt trevigt, tack för säng, sällskap och supergod mat! kraaam

12 januari, 2009 20:04  
Blogger Jessica said...

Tack återigen för god mat och inte minst duschlånet, ljuvligt :) Tjingeling

12 januari, 2009 20:17  
Blogger Jessica said...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

12 januari, 2009 20:18  
Anonymous Anonym said...

Låter gôtt.... å så försökte du sno Helenas "apparat" oxå- smart! Hon misstänkte bara oss här i närheten från början - men NU ÄR DU TVUNGEN ATT KOMMA OCH LÄMNA TILLBAKA DEN!!!!!!
Kram! "Skumpa-Susanne"

13 januari, 2009 21:12  
Blogger Monica said...

Hade nog tänkt posta den, men det kanske är säkrare att lämna tillbaka den personligen?
:) :)

14 januari, 2009 10:00  

Skicka en kommentar

<< Home