måndag, juli 13, 2009

Tåme har varit toppen...

Vilken vecka vi haft! Toppen är ett bra ord för att sammanfatta hur allt har varit den här veckan. Tomas Ivarsson som instruktör har varit toppen, mina kurskamrater har varit toppen, lägerarrangemanget har varit toppen, alla härliga lägerdeltagare som vi har hängt med på kvällarna har varit toppen och sist men absolut inte minst så har fina Fabian varit toppen!!

Jag hade ett övergripande mål med den här kursveckan förutom att vi skulle utvecklas på lydnadsplanen och det var att jag och Fabian skulle tycka att spårträning är lika kul som sökträning och det målet har vi uppfyllt med råge... jag kunde inte ens i min fantasi (vilket förövrigt är den som sätter gränserna för hur bra det kan bli) föreställa mig att det skulle kunna vara så här kul att träna spår. Vi har haft förmånen att träna med en fantastisk instruksör som vekligen lyckats förmedla glädjen i att träna hund (oavsett i vilket sammanhang), han har gett oss massvis med verktyg för att ta oss framåt i träningen bla vikten av och förmågan att kunna läsa våra hundar för att sedan hjälpa dem att förstå hur de ska jobba för att göra rätt. Att vi sedan hamnat i en grupp med härliga deltagare som varit så måna om att engagera sig i varnadra för att kunna tipsa, hjälpa och stötta varandra till framgång gör ju såklart att det blir ännu bättre resultat på träningen.

Kvällarna har tillbringats tillsammans med härliga människor i festligaförtält och lägrets partytält. Dessa sena nätter kanske kan tyckas onödiga med tanke på att man ska orka kursa 8 timmar per dag men jag skulle inte vilja vara utan dem, så trevligt som det är att få diskutera hund och hänga med härliga människor och supergoda vänner i en hel vecka!!

Tack alla för en Toppenvecka!!

Nu ska jag ut och leta på lite roliga spårmarker...

4 Comments:

Anonymous Mia mixa Nikita said...

Visst hade vi tur med kursledare och deltagare under Tåme veckan, hur ska det gå nu kommer att sakna allt men vi ses säkert på någon tävling kramar från Mia Mixa Nikita

13 juli, 2009 21:42  
Anonymous Anonym said...

Halloj!

Så kul att du och Fabian haft en så lyckad Tåmevecka! Det här med "problem" får som en lite annan klang i Tomas och Evas sällskap. Helt underbart!

Jag ska ner en snabbsväng i augusti. Längtar!!!

/Ann-Sofie

13 juli, 2009 22:25  
Anonymous Anette said...

Grattis och lycka till med chokladbiten som har fötts.
Kram Anette

16 juli, 2009 17:12  
Anonymous Anonym said...

Anette, nu tror jag att du är ute och skriver på fel sida ;) för vad jag vet så har inte den valp som jag väntar på ens tillverkats ännu :)

/Monica

18 juli, 2009 23:24  

Skicka en kommentar

<< Home