måndag, april 23, 2007

Mycket snack och lite verkstá!

Jag och Anders har varit i Piteå på domar och tävlingsledarkonferens i helgen. Så man kan väl säga att vi pratat hur mycket hund/bruks som helst utan att ha tränat alls...men förhoppningsvis ska väl snacket omsättas till praktik så att Fabbe får lite nytta av helgen iaf.

Förra helgen hade vi träningstävling på klubben, och som tur var ställde jag och Fabian upp i tävlingen och det var tur, det visade sig nämligen att vi var urusla. Fabian var ofokuserad och utåtriktad mot alla störningar, tjuvstartade på TL:S kommenderingar osv medan jag tappade greppet helt och lät honom spåra ur totalt. Jag blir alltid så himla kluven när det inte går som jag planerat, börjar fundera på vad jag ska göra eller inte göra för att rädda situationen osv, inget vidare stöd alltså!

Igår var vi och tränade med hjälp av Anders på Umeås BK, samma sak hände då, vi blir utstörda av den nya miljön.

Så nu ska jag lägga in en högre växel och börja träna på andra klubbar för att hamna i lite fler störningar så att både jag och fabian får öva på att klara av oväntade situationer och störningar. Jag har därför tagit med mig fabbe i bilen så att vi dels kan åka och träna på lunchen och sen köra någon annanstans och träna på vägen hem från jobbet. Ska ha med mig fabbe till jobbet nu de närmasta två veckorna så hoppas jag på att vi hinner få lite ordning på det här innan nästa helg då vi ska tävla :)

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vad ambitiös du är Monica!! Imponerande :)

23 april, 2007 17:04  

Skicka en kommentar

<< Home