måndag, juni 25, 2007

Finfina Fabian!



Härliga tider, vi lyckades att skarpa ihop ett uppflytt ur lägreklass sök i helgen! Jag var inte så orolig för specialen inför tävlingen (blev dock det när jag insåg att temperaturen låg mellan 20 och 25 grader på tävlingsdagarna) men lydnaden däremot trodde jag aldrig skulle räcka till. Men det visade sig att vi hade tränat precis lagom mycket lydnad, på fredagen saknade vi 2,5 poäng för ett uppflytt medan vi hade 2,5 poäng till godo på lördagen.

Helgen har varit ganska tuff med kanonväder och långa dagar, och tyvärr hann jag inte se så mycket av av de andra klasserna som jag hade hoppats på. Men det får väl bli en annan gång.

Nu ska jag djäklar i mig träna lydnad så att vi kanska kan få till en start i högre klass det sista vi gör i höst. Ska planera in en helg i Hudik så att jag kan få lite uppskärpning av Lotta.

Jag har verkligen tur som har så bra träningshjälp. När Anders snäll som han är började hjälpa mig med lydnaden i våras så trodde nog inte någon utav oss att vi skulle nå dessa resultat redan i juni. Men han är tålmodig och klok den där Anders. Sen är ju Jessica toppen att ha, hon är fantastisk på att analysera och komma med bra råd, hon kanske inte alltid är så rapp men det hon lägger fram är väl genomtänk. Sen har jag ju Lotta som drillat mig som en tok på Gotland (och via telefon). På Gotland har jag ju dessutom fått superbra hjälp med söket, där allas insatts varit viktig men jag måste nog säga att det är Bettans (med christer som back upp) ord som fastnat hårdast i bakhuvudet, väldigt skönt att kunna repetera hennes ord för sig själv när man går i en tävlingsruta. Sen har jag ju min hemmasökrupp som är toppen på alla vis, med mycket bra råd och tips både för mig och för Fabbe. Tack alla som lagt ner sin tid på oss, det är all denna hjälp som gav oss detta härliga uppflytt!


Den fina bilderna är tagna av Daniel Jonsgård