tisdag, juli 10, 2007

Lydnadsträning ;)

Igår kväll mötte vi upp Åsa & Kex på Umeås Bk för att köra igenom lydnadsprogrammet inför helgens tävlingar. Förutom att Fabbe var lite överladdad i kylan så tycker jag att det gick hyfsat. Men vi får nog hårdnöta på krypet om vi ska kunna plocka några poäng på det momentet på lördag. Kexet skötte sig oxå, hon är nog lite känsligare för nya störningar än vad Fabian är så hon hade lite problem med koncentrationen, men hon är en klippa på momenten! Vi ska köra ett pass till på lunchen idag så får vi se om vi kan snäppa upp oss lite.

Ska bli skönt att få köra en tävling till i lägreklass utan att det gäller något, vi har ju redan uppflyttet men det har inte gått 30 dagar ännu så vi får starta igen. Nu ska jag verkligen fokusera på att få till en bra tävling rent träningsmässigt där både jag och Fabian kan känna oss nöjda över vad vi presterar, känner jag att det är det bästa så kan jag ju faktiskt lyxa till det och bryta...



I eftermiddag när jag slutat jobba ska jag och Fabbe sticka till Tåme och förgylla lägerveckans storfest, ska bli väldigt kul! Jag har tagit ledigt från jobbet i morgon så vi ska stanna kvar och kika lite på träningarna och förhoppningsvis få till lite bra träning själva oxå. Jessica & Ella går bruksklickerkurs och Anders & Pepsi går sökkurs så det blir svårt att välja vad vi ska följa med och kika på, men det lutar nog åt söket, de kan nog bli glada för en ny figurant? Sen är det styrelsemöte för ÖND:s distrikt och kanske lite öl och grillning innan vi far hem till jobbet på torsdag morgon.