torsdag, juli 05, 2007

sökträning...eller ett försök till det iaf!

Jaha, det är väl bara att inse att det inte alltid kan gå som på räls. Vi åkte först och simmade i en halvtimma, så här i eftrhand kanske inte det var ett särskillt smart upplägg...

När vi sen skulle köra sök så började jag med att skicka höger på tomslag, fabian for ut fint men kom inte tillbaka. Jag såg dåligt på stigen men tyckte att jag hörde honom så jag stod kvar och kallade på honom ett tag, men när han ändå inte kom tillbaka så tappade jag tålamodet och stövlade ut för att tala om för honom att för fasen komma när jag ropar...
När jag är halvvägs ut så hör jag honom tjuta lite längre fram sen kom han med trötta steg och utlöst rulle, han hade fastnat i rullen, stackarn! Jag fortsatte att skicka på slag till vänster där Anders låg och figgade, det blev en väldigt lam markering så vi slutade efter påvis. Fabbe var helt slut, lillgubben.

Så till nästa träning ska jag inte köra simning före sökpasset, nu blev det väl extra tufft för honom när han fick kämpa fasthakad i rullen men ändå. Lite bättre förutsätningar kan jag ju bjuda honom på.