söndag, juli 08, 2007

Spårträning!

Vi åkte ut till Mikael och Åsa igår för att planera lite kring deras bröllop, mycket trevlig kväll med en fantastisk middag och mycket gott vin. Jag och fabbe sov över hos dem i deras nya gästrum, så himla bra när man kna ligga kvar och slippa hålla på att rodda med skjutsning eller taxi!
Vi bestämmde oss för att det var lika bra att köra ett träningspass nu på morgonen när vi ändå var samlade så vi packade in hundarna i Åsas bil och körde ut till Busssjö där vi lade ut spår åt varandras hundar.
Åsa började att gå det spår som jag lagt ut åt Kex. Kex jobbade himla fint i vinden ( eller snarare stormen) med sitt spår, hon missade en pinne på ett ställe där hon snurrat en del vid spårtapp, men annars tycker jag att hon hade jättefina markeringar.
Fabian som inte fått spåra på hur länge som helst tyckte att det var buskul. Han missade första pinnen, förmodligen pga att han inte riktigt var med på att det var spårning vi höll på med. Men efter första hittade pinnen så gick han som på räls och blev supergalad över att hitta pinnarna i spåret. Nu känner jag mig himla sugen på att ta upp spårandet igen, tror att det kan vara bra för att träna upp Fabbes konsentrationsförmåga/uthållighet också!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vad flitig du är Monica! Glöm inte bort att träna lydnad bara ;-)

09 juli, 2007 08:52  
Anonymous Anonym said...

Vi tränar lydnad oxå! men det är så tjatigt att skriva om det man gör varje dag ;)

09 juli, 2007 09:36  

Skicka en kommentar

<< Home