fredag, september 07, 2007

Spår, dessa djäkla spår...

I veckan har vi försökt vässa spårformen och det är minsann inte så lätt som man kan tro! Som tur är får jag väldigt bra coachning av jessica, annars skulle jag nog bara kastat in handuken för länge sedan. Men jag har bestämt mig för att vi iaf ska klara av att bli uppflyttade ur lägreklass innan vi lägger spårningen på hyllan.

Vi var iväg i går och hade riggat värsta övningen med Anderes som spårläggare och slutbelöning, men det blev väl kanske inte exakt så bra som vi hade tänkt oss dels pga dåligt spårarbete och dels pga att det kom ett gäng och skulle köra sök precis brevid Fabbes spår. Så det gänget satt och fikade 15 meter från spårslutet där Anders stod och väntade som värsta kulgubben för att öka spårmotivationen, men istället blev det ett enda viravarr av, att kul med Anders men jag ska nog gå och skoja med fikagruppen i Fabbes skalle, så typiskt!

Men skam den som ger sig, vi får ägna helgen åt spårsträning helt enkelt.

Sen så ska vi ju på utstälning oxå på söndag, så får vi se hur snygg dommaren tycker han är lilla gubben. Tror att det kan gå bra för lillpeps iaf, jag tycker att hon är så himla fin den lilla donnan (det tycker Fabbe oxå, hon är nämligen i höglöp). Akilles och Roland kommer oxå, jag hoppas verkligen att dom får sitt sista cert för championatet nu, det skulle vara så roligt för dem!

Trevlig helg!