onsdag, juli 18, 2007

Spårträning

Nu har jag anmält oss till ett lägrespår i Nordmaling den 11/8, så det är bara att hålla tummarna för att vi inte blir bortlottade. Så krävs det nog att vi lägger några timmar i spårskogen, jag tränade en del spårning med Fabbe när han var valp men sen har det faktiskt inte blivit så mycket av den träningen. Men nu har vi varit ute i spårskogen dels förra veckan med Åsa och så var vi ute igårkväll i ösregnet. Jag och Åsa skulle träna spår tillsammans men sen när det vart så tråkigt väder ringde Åsa och vi bestämmde oss för att skjuta upp träningen tills idag och hoppas på bättre väder. Men så fick jag lite dåligt samvete för att inte Fabbe fick göra något så då stack jag ut och la ett spår iaf. Spåret gick riktigt bra, men han är lite ofokuserad i starten så jag får nog tänka till lite hur jag ska gå tillväga för att han ska vara ordentligt uppmärksam redan från start. Mest troligt så kommer väl det med att han får gå några spår till, han vet ju inte riktigt vad han ska förvänta sig nu. Pinnarna plockar han hur som helst med stor entusiasm!