måndag, juli 30, 2007

Sök, spår och lite lydnad

Fabian verkar pigg och kry igen så vi har hunnit med lite av varje i veckan. I onsdags var vi ute med J&A och spårade vilse, lite synd med tanke på att Anders varit snäll och lagt ut ett fint lägreklass spår åt oss, så här i efterhand tror jag att det var jag som spårade oss vilse. Man ska ju lite på sin hund heter det ju, men jag misstänker att jag inte är så bra på att läsa Fabbe när han spårar så jag la mig nog i för mycket och då kom vi vilse. Inte värre än att Jessica med hjälp av biltutan kunde guida oss tillbaka som tur var.

I torsdags körde vi sök med gänget, det var längesedan vi fick ihop ett sökpass nu så det kul att få köra igen. Dessutom fick vi utökning i gruppen av Micke från Katrineholm, kul med lite "nytt blod" i gruppen, även om det rinner samma hundblod i Mickes hundar som i C&B:s hundar.
Fabian fick ett kortpass med tubbelöning hos figguranterna, vilket funkade bra. Fabbe tyckte nog att det var toppen att få träna sök där man kan få lite kredd om man är duktig och inte som på tävling, ingenting vad man än gör!

I lördags stod det spår på schemat igen, det var nästan hela sökgänget, jag, Christel och J&A. Jag är ju igentligen inte så där jättetaggad på spår men det blir med ens mycket roligare om man är ett gäng så att det kan bli lite fika och sånt oxå! nu gick vi med varandra på spåren och då blir det ju med ens mycket mer intressant, när man kan disskutera spårarbetet med varandra, och få lite bra feedback.

Igår tänkte jag igenom den feedback jag fått och sen gick jag ut och la ett spår åt Fabbe, och ta med tusan, det blev toppen när jag gjorde som Jessica tipsat och föreslagit. Visst är det väl ganska kul med spår ändå?!

:)