lördag, januari 17, 2009

Så var det sökt igen :)

Idag var vi bara fyra tappra sökekipage som träffades för ett sök pass. Det blåser ordentligt idag så det kändes som om det skulle vara lättsökt. Men vinden var inte så förutsägbar som man först kunde tro, tur att vi har duktiga hundar som kan visa hur vinden ligger och hur man bäst använder den. Innan jag gick ut med Fabbe gjorde jag ett försök att få igång grillen vilket ledde till att jag inte värmde upp på samma sätt som jag brukar, så när jag kom in på stigen var Fabian helt skruvad. Jag & Lena (som höll stigen) var ganska överens om att han nog inte skulle kunna hålla ihop i markeringarna nu när han var så laddad men guldgubben skötte markeringarna hur snyggt som helst. Jag körde som sista ekipage och efter att ha sett hur de andra hundarna gick betämmde jag mig för att bara försöka sikta på djupet och lämna åt fabbe att välja lite hur slagen skulle se ut. Fabbe fick gå på fyra markeringar var av ett med kopplat påvis och figurantframtagning, han skötte sig jättebra så som belöning fick han avsluta med en synlig springfig med fribbar att springa i kapp.

Efter ett mycket lyckat sökpass av alla fyra hundar & människor avslutade vi med att grilla korv. Till grillningen kom Jessica & Pepsi prommenerandes. Pepsi fick ledigt från söket idag eftersom Anders hade lite andra grejer att göra, men man behöver ju inte missa fikat för det!

Nu sitter jag inne och dricker varmchoklad för att få upp värmen igen. Jag skulle just skvätta i lite cointreaue när Christel ringde och frågade om jag vill komma på middag ikväll. Tur att jag inte han slå i spriten för då hade jag ju inte kunnat köra till Stöcksjö och en middag i trevligt sällskap tackar man ju inte nej till!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tack själv du för trevligt sällskap!
Fast vad 17 du skulle till Stöcksjö å göra begriper då inte vi?! Vi bor ju i Stöcke!! En miiilsvid skillnad... ;-)

18 januari, 2009 13:29  
Anonymous Anonym said...

Kul att söka :) Iofs är det ju väldigt kul att äta också! 2 av livets goda kan man säga.

19 januari, 2009 09:28  

Skicka en kommentar

<< Home