lördag, januari 31, 2009

Var är den utlovade solen??

Grått är en bra sammanfattning på vädret. När jag klev upp idag hade jag sett fram emot hur härligt det skulle bli med sol och 3 minusgrader, vilket väderleksrapporterna utlovat. Men istället vaknar jag som vanligt upp till ett gråmulet väder med minusgrader och snålblåst...

Men va tusan, det är inte så mycket man kan göra för att påverka vädret så det är väl bara att gilla läget. Jag behöver ändå städa och det är ju lättare att ta tag iden trista sysslan om det inte är så frestande att vara ute i fint väder. Min ambition är igentligen att städa senast på torsdagar för att jag inte ska behöva hålla på med hushållsarbete på helgerna. Men den här veckan har jag jobbat åt fanders för mycket och då är det inte så lockande att ta tag i städning & tvätt när man väl kommer hem på kvällen. Så nu måste jag väl gå emot mina principer och städa fast det är helg.

I kväll kommer Ramona & Nano hit, vi ska baka pizza, så igår var jag och shoppade i min favorit butik Duå. Det är helt grymt att handla där, dels finns alla läckerheter man kan tänka sig, dels är grabbarna som driver butiken fantastiska att handla av. De är alltid fulla av entusiasm och ideér, så när man går därifrån är man fylld av inspiration att laga mat och man har alltid med sig någon ny godsak som man inte prövat förut. Igår tex kom jag hem med allt från fänkålssalami, en ny skinka jag aldrig provat (jättegod), två sorters ost, fikonmarmelad och smaskiga tomatsåser (Oj det var ganska många nya godsaker). Med allt det här goda ska det väl inte kunna bli annat än goda pizzor?! Men som sagt, först var det ju det här med städning...

Här kommer en bild som iaf påmminer mig om att efter vinter kommer vår...
Lillfabian bara 9 veckor gammal i vårsolen




3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det är så ovant när du bloggar så flitigt Lillmonica ;) Hoppas pizzorna blev goda... eller jag är helt övertygad om att det blev gott. Hur skulle det annars ha blivit? :) Duuu, vi kanske hörs nån dag.

31 januari, 2009 19:12  
Anonymous Anonym said...

Lotta - SÅKLART blev pizzorna goda!
Monica - Nämen såååå kul att få se kort på din rottis!!! (Å även lill-Fabbe förståss!) Meeer sånt - GÄRNA tagna på våren - längtar sååååå. Men du, vet inte om det tröstar men, här är det också bara GRÅTT och disigt och dimmigt och livsfarliga isgatefläckar, som numera gömmer sej under ett litet fint snötäcke = noll koll = TOTAL LIVSFARA!!!! :(
Ha en trevlig pizzakväll! KRAM!
Skumpa-Susanne

31 januari, 2009 19:38  
Anonymous Anonym said...

Hoppas ni får en trevlig kväll! Ses i morgon på träningen!
/Åsa och Kex

31 januari, 2009 20:33  

Skicka en kommentar

<< Home