söndag, januari 25, 2009

Söndag = Sök

Så har vi varit ute och tränat sök igen. Dagens pass gick inte på räls för vår del, men vi har lärt oss en del och det är väl därför vi tränar. Planen med dagens sök var att få öva på skicken så för att få så många skick som möjligt valde jag att köra hittaövningar där Fabian fick avsluta hos figgen och återvända till mig och stigen när det var färdigbelönat. Det funkade bra de första skicken men sen hade Fabian svårt att lämna ena figgen och började kladda på Åsa mer och mer för varje skick, han skötte sig dock bättre på andra sidan hos Lena. Men efter sex slag bröt vi övningen för att tänka till lite, sen forstatte vi med markeringar istället. Jag förstod att det skulle bli risk för att inte markeringarna skulle bli helt rena nu när han förväntade sig hittor, men efter att ha stämplat Lena på första markeringen blev de sista två markeringarna bra. Skönt att se att han kan växla om och sortera rätt även om det blir slarvigt på första försöket. Att ha med sig i fortsättningen blir för min del att lägga upp övningen så att det blir väldigt tydligt för fabian vad jag förväntar mig av honom, som det var idag blev det lite för otydliga belöningarna hos figgarna (han förstod helt enkelt inte när belöningen skulle avslutas).
De andra ekipagen skötte sig snyggt, så sammanfattningsvis var det ett riktigt bra pass idag. Jättekul att få se Åsa & Kex igen, Kex verkar ha behållt sin formtopp trots att det var ett tag sedan de var med och körde sök. Pepsi ska oxå ha en en guldstjärna idag då hon verkligen visade upp finfina markeringar, kul!






Här kommer avslutningsvis lite bilder från sökskogen;

Anders ska just skicka Pepsi på påvis

Åsa & Kex funderar på om det kan finnas nån i skogen...



Chris & Lena är startklara



Chris sticker iväg!

Snabbt ska det gå!

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Härligt med kelpiebilder från sökskogen. :) Speciellt den första med Anders och Pepsi. ;)

25 januari, 2009 17:20  
Anonymous Anonym said...

Blir lite avis på ert fina sparkföre! Här är det "fläckvis" isgata, men det hjälper ju föga, dessutom har jag ingen spark......:)Nisse tackar för grattis från "okända" Lillmonica.
Susanne

25 januari, 2009 19:36  
Anonymous Anonym said...

TACK - KRAM!
Susanne

25 januari, 2009 21:40  
Anonymous Anonym said...

Hejsan, det vore jätte kul att utbyta lite erfarenheter när det gäller söket. Vill helst inte lämna ut mitt nr här... vem som helst kan ju ringa då! ;) Men du kan gärna maila mig på p.ostenson@bredband.net

Ha det gott så länge! //Petra o Takida

28 januari, 2009 08:14  

Skicka en kommentar

<< Home