söndag, juli 19, 2009

Borta bra men det är det hemma oxå :)

I början på veckan tog vi det ganska lungt jag och Fabian. Förutom lite cykling och kantarellletande gjorde vi inte så många knop. Men i torsdags var vi pigga på träning igen så vi styrde kosan mot Hissjö för att först hälsa på hos Christel & tova, där bjöds det på spår och Tuva-lek, båda aktiviteterna var lika uppskattade. Sen åkte jag och Fabian vidare till Burre & Lena där vi först tränade lydnad och sen hade jag tur som en tok och blev bjuden på pasta & kycklinggryta. Jag uppskattar verkligen att bli bjuden på mat, tack för det! På fredagen bar det av till Hissjö och Lena & Burre igen, vi hade planerat för 2 heldagar med träning grillning och övernattning. Dag ett hann vi med spår, uppletande och ett ordentligt lydnadspass innan det var dags att inta "launchen" på deras altan för att njuta av en kall öl innan vi körde igång matlagningen. Kvällen fortsatte med lite vin och trevligt hundprat tills jag somnade på soffan och blev visad till "gäststugan" i Ladan. I lördags slöt lillemor och Kula upp för sökträning. Det var jättekul att få träna sök igen efter att ha ägnat så mycket tid till att träna spår de sista veckorna. Efter söket körde vi in till stan och körde lite lydnad på ön.

Sen hämtade jag upp Ramona på flyget, innan jag körde hem igen blev jag bjuden på Sushi som tack för skjutsen. Både gott och trevligt att få träffa Ramona igen. När jag kom hem ringde Sara och berättade att hon har skickat ett paket till Fabian, (typiskt mig att inte hämta ut det direkt när jag fick lappen på posten, jag tog förgivet att det bara var något tråkigt, men tji fick jag) så då var det bara att skynda sig till ica innan dom stängde för att hämta ut paketet. Fabian har fått en flytande frisbee, så vi åkte så klart ner till havet och testade den direkt, väldigt uppskattat, tack Sara!

Idag har vi mest fixat lite i trädgården och latat oss sista dagen på den här semesterperioden. Vi har cyklat ner till havet för att Fabbe skulle få simma lite med sin nya badleksak. Han är väldigt förtjust i att simma, som en liten Utter far han fram och tillbaka i vattnet efter sin frisbee. När jag stod där och kastade bestämmde jag mig för att kolla hur lång tid han skulle orka hålla på innan han tröttnade, men när Fabian simmade på lika glatt efter drygt en timma gav jag upp det testet för då var jag less på att kasta.

5 Comments:

Anonymous Eleonore said...

Haha, skrattar åt att du inte orkade kasta mer än han simmade. Lite fuskigt att ni hittar kantareller men inte jag.

19 juli, 2009 21:44  
Anonymous Anonym said...

Nu är vi hemma från vårt läger, som OCKSÅ varit toppen! Har iofs kört mest sök, men visst är det KUL med SPÅR!!! (Om man har fantasi - och det är jag HELT övertygad om att du har!) Såklart att kantarellerna frodas i det här "skitvädret" - som är ett ypperligt hundväder!
Kram på er från Susanne & Co.

19 juli, 2009 22:29  
Anonymous Catrin och Rolle said...

Härligt det låter att bo så nära havet så att man kan åka dit och simträna:-) Det låter som ni har riktigt sköna semesterdagar med både mys och träning. Kantarellerna har börjat komma här i Småland också, det blir nog en kantarellmacka ikväll, den första.
Kram Catrin

20 juli, 2009 21:40  
Anonymous Lillemor said...

Kula simtränar också härligt med sommar eller hur =)

24 juli, 2009 18:26  
Anonymous Mia,Mixa,Nikita said...

Ja visst är det skönt att dom tycker om att simma, särskilt när det är väldigt varma, Nikita hon simmar ut sen stannar hon ute och simmar runt runt man får nästan inte in henne,vi har fått regn nu, men det är lite bra då hinner man med lite inne också, ha en bra helg =)

25 juli, 2009 08:36  

Skicka en kommentar

<< Home