onsdag, augusti 05, 2009

Framåt kvällen får den lata brått...

Oj vad tiden går, tur att jag tränar flitigare än vad jag bloggar! Man kan väl säga att vi tränar som tokar nu för att försöka hitta formen inför stundande tävlingar. Vi kämpar på med spårträningen, det känns som om jag har lite mer koll på vad vi gör i spåret nu efter tåmekursen, så vi utvecklas sakta men säkert. Vad det gäller söket så tycker jag att vi utvecklas fint där oxå, för två veckor sedan gjorde jag en liten check på hur vi fixar en elitruta genom att köra 250 meter tävlingmässigt, Fabbe jobbade fint även om man helt klart kan se på honom att det kostar lite mer att gå i en längre ruta. Förra veckan körde vi i en kuperad ruta med brant berg på ena sidan, då passade jag på att bara köra hittor för att få skicka så många skick som möjligt i den lite luriga terrängen, det märktes på Fabian att han har fått en del övning i att ta den här sortens terräng för han hade det betydligt lättare att ta sig ut på till figgarna djupet i fina skick än de andra hundarna. Imorgon blir det sök igen, då tror jag att vi ska fila lite på markeringarna p dold bl.a. Lydnad har vi passat på att göra på lunchrasterna, här känns inte utvecklingen lika fin och vi har ganska mycket kvar att jobba på men skam den som ger sig.

Nu ska vi iaf ut och testa formen på tävlingsbanan. Först ska vi till Piteå till helgen och köra högrespår på söndag, sedan bär det av till Gällivare helgen därpå för att göra elitdebut i söket. Oavsett vad resultatet blir så ser jag fram emot två trevliga helger med härligt umgänge & vindrickning.

1 Comments:

Anonymous Anette said...

Vi håller tummarna, lycka till.

07 augusti, 2009 19:59  

Skicka en kommentar

<< Home