fredag, februari 06, 2009

Å nu är det snö, massor med snö!!

Så blev det ett abrupt slut på söksäsongen... sen i onsdagskväll har det kommit runt 40 cm snö, så det finns inte så mycket andra alternativ än att ställa in helgens sökpass. Ett tag hade jag en förhoppning om att det iaf skulle gå att köra system/dirigerings övning men nu har jag gett upp den tanken oxå, suck.

Jag är ju lite av en mästare på att alltid kunna se nåt positivt i allt som sker och om man ska se nåt positivt i att all snö har dimpt ner så kan jag bara säga, SPARKFÖRET ÄR GRYMT!!

Imorgon tänkte jag därför göra en repris på förra helgens sparkäventyr, dvs ge mig ut i sällskap med Ramona och Nano. Första 300 metrarna känndes det som om vi åkte med livet som insatts, Nano kampskallade och Fabian for som en skållad råtta fram och åter på vägen, och nånstans där emellan halkade jag och ramona runt på bredställ på var sin spark. Men skam den som kastar in handuken för tidigt, efter ett litet tag sprang hundarna så fint sida vid sida och det blev en riktigt behaglig tur. Nu hoppas jag bara att vi imorgon tar vid där vi slutade sist, så att vi slipper den första skräckupplevelsen :)

På kvällen ska vi passa på att ägna oss åt att roa oss själva nu när det inte blir någon tidig uppstigning för hundträning på söndag. Vi ska träffas ett gäng för att njuta av skumpa, bubbelbad & bastu för att sen gå vidare på lokal... kul får vi hoppas!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag är sååå lycklig över att ni (där uppe i norr;)) har vett att njuta av mej!!!!...... Tänk om min matte kunde fatta det oftare än EN gåg om året....??? TRÅKIG HON ÄÄÄÄR!
PUSS från Skumpa (genom matte då förståss, den tråkkärringen!)

06 februari, 2009 23:32  

Skicka en kommentar

<< Home